Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد:

۷۵ درصد تعهد استان خوزستان در زمینه کشت کلزا محقق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن بیان این مطلب که یکی از نهاده‌های اصلی کشاورزی، کود شیمیایی می‌باشد اظهار کرد: تخریب ساختمان خاک و سودآوری بیهوده دلالان از اثرات مخرب استفاده از کود بی‌کیفیت است.

۷۵ درصد تعهد استان خوزستان در زمینه کشت کلزا محقق شد

به گزارش خبرگزاری ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان در جلسه کمیته پایش کود استان ضمن اشاره به تحقق 75 درصد تعهد استان در زمینه کشت کلزا گفت: سطح گندم کشت شده در استان رضایت بخش بوده و برای کشت این محصول تا تاریخ کشت توصیه شده هنوز فرصت باقی است. 

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد چغندر پاییزه کشور در استان کشت می‌شود افزود: یکی از نهاده‌های اصلی در زمینه تولید محصول کشاورزی کود شیمیایی است به طوری که به ازای هر کیلوگرم کود اوره ۱۷ کیلوگرم افزایش عملکرد در گندم وجود دارد و اگر تعادل کودی و تغذیه گیاه رعایت شود عملکرد بیش از این نیز خواهد شد. 

چنگلوایی درادامه گفت: کشاورز اولین کسی است که از کودهای بی‌کیفیت و یا کم‌کیفیت متضرر خواهد شد همچنین در صورت عدم کیفیت مطلوب کود پیش‌بینی تولید نیز محقق نخواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: تخریب ساختمان خاک و سودآوری بیهوده دلالان نیز از دیگر اثرات استفاده از کود بی‌کیفیت خواهد بود. 

وی در پایان نمونه‌گیری دقیق‌تر و‌ رصد کودها از زمان تولید تا توزیع را از عوامل موثر در استفاده از کودهای با کیفیت دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید