Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی خبر داد:

اقدام جهادی برای پرداخت خسارات سیل در استان خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تلاش در جهت رفع مشکلات کشاورزان سیل‌زده اظهار کرد: بررسی و اقدامات جهادی برای پرداخت خسارات سیل به کشاورزان خسارت دیده استان با سرعت در حال انجام است.

اقدام جهادی برای پرداخت خسارات سیل در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در کارگروه‌های شهرستانی در سطح مناطق سیل‌زده و همچنین خوداظهاری کشاورزان در مجموع 23 هزار و 541 پرونده با برآورد مبلغی معادل 640 میلیارد تومان در این کارگروه‌ها تصویب، در سامانه سجاد ثبت و برای بررسی و تایید نهایی در اختیار پژوهشگاه فضایی کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های انجام شده از کل 23 هزار و 541 پرونده تعداد 18 هزار و 935 پرونده با مبلغی معادل 472 میلیارد تومان به صورت کامل به تایید پژوهشگاه فضایی رسید و پس از بررسی و تایید در کارگروه استانی برای پرداخت وجه به خسارت‌دیدگان از سیل به بانک کشاورزی ارسال شد .

چنگلوایی در ادامه افزود: از کل پرونده‌های بررسی شده 252 پرونده به دلیل قرار نگرفتن در دامنه سطوح خسارت و یا واقع شدن در دامنه و کشت نشدن محصول در این اراضی به تایید پژوهشگاه فضایی کشور نرسیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: حدود 4 هزار و 31 پرونده نیز در انتظار تایید نهایی هستند که با بررسی و اعلام نتیجه نهایی سریعا برای پرداخت خسارت به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

وی ضمن اشاره به تسهیلات بانکی و وام قرض‌الحسنه 4 درصد عنوان نمود: در این خصوص نیز 17هزار و 750 پرونده با مبلغی معادل 425 میلیارد تومان تایید و به بانک معرفی شدند که تا کنون به بیش از 3 هزار پرونده مبلغی معادل 90 میلیارد تومان پرداخت انجام شده است.

چنگلوایی در پایان گفت: خوشبختانه بانک‌ها در پرداخت خسارات سیل به خسارت دیدگان بسیار خوب عمل کردند و پرداخت خسارات با سرعت بیشتری در حال انجام است.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید