Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

کشف و اعلام تخلف دلالان برنج از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به پیگیری صدور مجوز خرید حمایتی شلتوک ظرف چند روز آینده بر جدیت برخورد با دلالان برنج و متخلفان تاکید کرد.

کشف و اعلام تخلف دلالان برنج از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان ماه در برنامه تلویزیونی "بی تعارف" اظهار کرد: در سال های گذشته، متوسط سطح زیر کشت شلتوک در استان خوزستان ۶۲ هزار هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۹ هزار کشاورز عملیات کشت شلتوک را در شالیزارهای استان انجام داده‌اند، افزود: سطح زیر کشت این محصول از ۶۲ هزار هکتار در سال گذشته به بالغ بر ۲۰۶ هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: علی‌رغم اینکه مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت کشت برنج در خوزستان وجود دارد، به منظور حمایت از کشاورزان به ویژه در مناطق سیل‌زده و همچنین با توجه به وفور آب، اجازه کشت برنج در استان داده شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته از کل 62 هزار هکتار سطح زیر کشت شلتوک ۲۷۰ هزار تن شلتوک برداشت شد که در سالجاری و با توجه به افزایش سطح زیر کشت در استان و پیش‌بینی‌های انجام شده این میزان به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

چنگلوایی با اشاره به فراز و نشیب‌ قیمت‌ها، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان وظیفه نظارت و هماهنگی بر تولید، آموزش، ترویج و تامین کمباین را بر عهده دارد و تنظیم بازار نیز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته تعداد کمباین‌های استان ۹۰ دستگاه بوده است، تشریح کرد: در ۸ ماهه سالجاری به منظور خرید ۲۵۰ دستگاه کمباین وام کم بهره به کشاورزان داده شده و از یک هزار و ۳۴۷ دستگاه کمباینی که در حال فعالیت هستند، حدود ۳۰۰ دستگاه بومی و مابقی این میزان از استان‌های دیگر برای برداشت شلتوک وارد استان شده‌اند.

عالی ترین مقام استان در بخش کشاورزی با اظهار اینکه قیمت برنج سفید پیشنهادی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به سازمان برنامه و بوجه کشور  8 هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است، گفت: کف قیمت شلتوک تر نیز 4 هزار و ۲۰۰ تومان درخواست شده است.

چنگلوایی بر جدیت برخورد با دلالان برنج و متخلفان در این زمینه تاکید کرد و افزود: با صادرات و صادر شدن مجوز خرید حمایتی ظرف چند روز آینده امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان برنجکار استان را حل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید