Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد عنوان کرد:

تولید 45 درصد از تولید ذرت دانه‌ای کشور در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به رتبه اول تولید غلات در استان خوزستان اظهار کرد: 45 درصد از ذرت دانه‌ای کشور در استان خوزستان تولید می‌شود.

تولید 45 درصد از تولید ذرت دانه‌ای کشور در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی وضعیت برداشت و خرید ذرت گفت: محصول ذرت از لحاظ سطح زیر کشت پس از گندم و برنج رتبه سوم و همچنین رتبه اول تولید غلات را به خود اختصاص داده و لقب سلطان غلات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تنوع بالای  فرآورده‌های صنعتی مستقیم و غیرمستقیم از قسمت‌های مختلف گیاه ذرت آن را به پتروشیمی گیاهی معروف کرده است.

قاسمی‌نژاد در ادامه گفت: درسال جاری 61 هزار هکتار از مزارع استان به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت 450 هزار تن محصول برداشت شود که این مقدار محصول 45 درصد ذرت دانه ای کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 هزار هکتار ذرت علوفه‌ای نیز در استان کشت شده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان کشت ذرت علوفه‌ای در استان یک و 6 دهم میلیون تن محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 5 درصدی این محصول خواهیم بود .

وی بابیان اینکه ارزش ذرت دانه‌ای استان 11 هزار میلیارد ریال است تصریح نمود: با کشت ذرت در استان برای 53 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

قاسمی نژاد از پیش بینی 150 چاپر و 500 دستگاه کمباین جهت برداشت ذرت در استان خبر داد و افزود: برای این تعداد ماشین‌آلات کشاورزی جهت برداشت ذرت 17 و نیم میلیون لیتر سوخت مورد نیاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برنامه‌ریزی جهت ارتقاء تولید ذرت دانه‌ای به یک و 3 دهم میلیون تن در سال 1404 خبر داد و گفت: عملیات به نژادی و به زراعی از جمله کاهش فواصل کشت، مدیریت تغذیه، تراکم مناسب، شیوه‌های نوین خاک‌ورزی و ارقام جدید، تغییر ادوات جهت ارتقاء کمی و کیفی محصول ذرت در استان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید