Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد خبر داد:

توزیع 340 تن بذر گواهی شده کلزا در شهرستان‌های استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 340 تن بذر کلزا از نوع پرورشی، مادری و گواهی شده در شهرستان‌های استان خوزستان در میان کشاورزان کلزا کار توزیع شده است.

توزیع 340 تن بذر گواهی شده کلزا در شهرستان‌های استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در دومین روز از جلسه بررسی وضعیت کشت کلزا در استان گفت: در سال جاری ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور به زیر کشت کلزا می‌رود که از این میزان 83 هزار هکتار سهم استان خوزستان خواهد بود .

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت برنج و ۷۰ هزار هکتار از مزارع نیز زیر کشت ذرت است افزود: ۷۵ درصد از کل سطح کشت گندم استان که در سال ۹۹- ۹۸ کشت خواهد شد و ۴۰ درصد اراضی کشت‌های پاییزه زیر کشت این دو محصول است و از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی بیش از حد نرمال بارش‌ها در آبان ماه، باید به دنبال شیوه‌هایی جهت کشت در اراضی برنج باشیم.

وی به کشت نشایی در اراضی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری اشاره کرد و افزود: جهت این نوع کشت دستگاه‌های کارنده به استان وارد شده البته این نوع کشت به صورت عادی نیز در مناطق مختلف قابل توسعه می‌باشد.

قاسمی نژاد با بیان اینکه  ۳۴۰ تن بذر کلزا در شهرهای استان توزیع شده اضافه کرد: بذرهای توزیع شده از نوع پرورشی، مادری و گواهی شده هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب مهم که رنگی بودن بذور کلزا تأییدی بر ضدعفونی شدن آن‌ها نیست تصریح کرد: استفاده از دانه کلزای سال قبل کار بسیار نادرستی است و کشاورزان در هنگام تهیه بذر کلزا از اصالت و ضدعفونی شدن آن اطمینان حاصل نمایند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان اظهار کرد: بر اساس تأکید وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان در هنگام تهیه بذر ضمن توجه به لیبل کیسه‌های بذر کلزا، باید بذور از مراکز مجاز و توصیه شده تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید