Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

کلزا، دارای بیشترین افزایش قیمت خرید تضمینی در استان خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کلزا در بین محصولاتی که خرید تضمینی دارند بیشترین افزایش قیمت را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است.

کلزا، دارای بیشترین افزایش قیمت خرید تضمینی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگارایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هم اندیشی بررسی وضعیت کشت کلزا در استان اظهار کرد: در سال گذشته علیرغم همه ناملایمات اقلیمی به ویژه وقوع سیل و از بین رفتن 17 درصد مزارع کلزای استان، 49 هزار تن کلزا در استان خریداری شد که ان میزان نسبت به سال گذشته 18 هزار تن افزایش داشته است.

وی افزود: از جمله فواید کشت کلزا می‌توان به تأثیر کلزا در حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد محصول بعدی و افزایش مناسب کیفیت روغنی که از این محصول تولید می‌شود نسبت به روغن های وارداتی و ارتقاء سلامت جامعه و ... اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاوزی اظهار داشت: با توجه به استقبال کشاورزان و وضعیت خرید تضمینی، پیش‌بینی می‌شود خرید کلزای امسال قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه کلزا در بین محصولاتی که خرید تضمینی دارند بیشترین افزایش قیمت را دارا می‌باشد اظهار داشت: بهترین تاریخ جهت کشت کلزا در استان تا 20 آبان بوده که این تاریخ تا پایان آبان نیز قابل قبول می‌باشد بنابراین با توجه به زمان کشت باید روزانه 3 هزار و 500 هکتار کلزا در استان کشت شود.

چنگلوایی 8 شهرستان بهبهان، اندیمشک، شوش، دزفول، شوشتر، اهواز، گتوند و باغملک را عمده مناطق کشت کلزای استان بر شمرد که هزینه‌های خوبی از سوی دولت در زمینه شبکه‌های آبیاری اصلی، فرعی، زیر زمینی و ... در این شهرستان ها صورت گرفته است.

وی در پایان بخش کشاورزی را مصداق عینی و یکی از وزنه‌های وزین اقتصاد مقاومتی برشمرد که تحریم‌های اقتصادی هیچ اثری بر آن نداشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید