Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد؛

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آماده جذب سرمایه‌گذار در تولید تخم‌مرغ است

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 17 مهر ماه و روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آماده همکاری در جذب سرمایه‌گذار در تولید تخم‌مرغ است.

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آماده جذب سرمایه‌گذار در تولید تخم‌مرغ است

به گزارش خبرگزاری ایانا از خوزستان، عبدالامیر نیرومند سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگویی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ با خبرنگار ایانا گفت: تخم مرغ به عنوان یک وعده غذایی کامل بخشی از غذای مردم را تشکیل می‌دهد که جزئی از صنایع ما محسوب شده و قابلیت حذف شدن را ندارد.

وی افزود: بدن هر انسان به طور نسبی در طول یک سال به 11 و 2 دهم کیلوگرم تخم مرغ، 27 و 5 دهم کیلوگرم گوشت مرغ و 7 دهم کیلوگرم عسل نیاز دارد.

نیرومند در ادامه با بیان این مطلب که تخم مرغ توانسته است جایگاه خود را در سبد غذایی خانواده پیدا کند عنوان کرد: 17 مهر ماه و روز جهانی تخم مرغ این فرصت را به ما داد تا بتوانیم واحدهای مرغ تخم‌گذار صنعتی در استان را بیش از پیش به مردم معرفی کرده و به رشد، توسعه و رونق صنایع وابسته کمک کنیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطر نشان کرد: استان خوزستان با دارا بودن 11 واحد مرغ تخم‌گذار صنعتی در شهرستان‌های باغملک، رامهرمز، بهبهان و دزفول با ظرفیتی بالغ بر 422 هزار قطعه در سال می‌تواند حدود 4 هزار و 200 تن تخم‌مرغ را تولید و بخشی از نیاز استان به این محصول را مرتفع کند.

وی در پایان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور توسعه این صنعت و همچنین تامین مابقی نیاز استان قرار است 4 واحد بزرگ مرغ تخم‌گذار صنعتی با ظرفیتی بالغ بر 230 هزار قطعه و توان تولید 2 هزار و 300 تن تخم مرغ در استان راه‌اندازی شود که با اضافه شدن این واحدها ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز استان شاهد جهش بزرگی در زمینه تولید تخم مرغ در استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید