Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

پرداخت 2400 میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان سیل

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از جمله اقدامات مهم در جهت مقابله و آمادگی در مقابل سیل را ارتباط نزدیک با هواشناسی عنوان کرد.

پرداخت 2400 میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان سیل

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، جواد سلطانی کاظمی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی وضعیت بارندگی ها برای کشت پاییزه ضمن اشاره به پرونده‌های سیل اخیر در استان اظهار کرد: از مجموع 23 هزار و 488 پرونده‌ای که ثبت سامانه و تأیید شدند تا کنون تعداد به 11 هزار و 235 پرونده با مبلغی معادل 2400 میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

وی در ادامه گفت: از این میزان 12 هزار پرونده وجود دارد که نیاز به اصلاح داشتند که خوشبختانه امروز کار اصلاح آنها نیز به پایان رسید و برای تایید به پژوهشگاه فضایی ارسال خواهد شد که در صورت تایید نهایی وارد چرخه پرداخت می‌شوند.

سلطانی کاظمی افزود: از جمله عوامل مهم در جهت مقابله و آمادگی در مقابل سیل می‌توان به مدیریت جامع جهت عوامل بحران زا و همچنین ارتباط نزدیک و بیش از پیش با هواشناسی اشاره کرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر شناسایی و ثبت نام دامداران در سامانه جهت توزیع راحت تر علوفه در هنگام وقوع سیل عنوان کرد: نرم افزارهای جدیدی چون GIS  و RS  نیز باید جایگزین برآوردهای پهنه‌ای شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید