Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی خبر داد:

افزایش 67 درصدی ضریب بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که بر اساس برنامه پنجم توسعه ضریب نفوذ بیمه باید تا 50 درصد ارتقاء یابد اظهار کرد: این میزان در استان خوزستان رشدی 67 درصد داشته است.

افزایش 67 درصدی ضریب بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی گفت: یکی از سیاست‌های دولت‌ها جهت افزایش ضریب تولید و سرمایه گذاری، صنعت بیمه است که این صنعت یکی از سودآورترین صنایع به ویژه در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که بین 30 تا 35 درصد محصولات کشاورزی در دنیا توسط عوامل زیان‌رسان از بین می‌روند عنوان کرد: در دنیا حدود 33 نوع بلایای طبیعی وجود دارد که 23 مورد از این بلایا در استان خوزستان وجود دارد.

چنگلوایی در ادامه افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه ضریب نفوذ بیمه باید تا 50 درصد ارتقاء یابد که در استان خوزستان این میزان رشدی 67 درصدی داشته و در برخی سال‌ها این میزان به 70 درصد هم رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و ضروریات در این مسیر، اعتمادسازی مجدد بهره‌برداران است که در این راستا برآورد و اعلام به موقع به بهره‌بردار و همچنین پرداخت‌های به موقع، از اهمیت خاصی در جذب آنها به بیمه کردن محصول خود برخوردار است.

وی در ادامه از صندوق بیمه کشوری خواست تفویض اختیارات بیشتری را برای استان قائل شوند تا سرعت کارها بیشتر شود.

چنگلوایی در ادامه تصریح نمود: پیگیر این مسئله هستیم که طلب بهره‌برداران در بازه زمانی مشخص به آنها پرداخت شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان بر برگزاری کلاس توجیهی جهت اطلاع‌رسانی به مدیران، کارشناسان و بهره‌برداران نیز تأکید نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید