Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

طرح ملی گندم بنیان مهمترین طرح در استان خوزستان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن بیان این مطلب که طرح ملی گندم بنیان بسیار موفق بوده و می‌تواند الگوی مناسبی برای کشت سایر محصولات باشد گفت: اصلی‌ترین و اولاترین طرح در استان خوزستان طرح ملی گندم بنیان است.

 طرح ملی گندم بنیان مهمترین طرح در استان خوزستان است

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هم‌اندیشی توسعه طرح ملی گندم بنیان که با حضور عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت برگزار شد ضمن تقدیر از همه کسانی طی 2 سال گذشته و از ابتدای اجرا، با این طرح همکاری داشتند گفت: امسال با مشکلاتی از جمله سیل، هجوم ملخ‌ها ریزگردها و .... و همچنین در زمینه چغندر قند نیز با مشکلاتی از جمله کمبود کامیون و حمل و نقل روبرو بودیم.

وی افزود: با وجود این چنین مشکلاتی در استان و همچنین خسارت 29 درصدی به بخش کشاورزی امسال توانستیم 16 درصد بیش از سال گذشته گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم که در این زمینه شاهد رشدی 15 درصدی در زمینه خرید گندم در استان بودیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات کشاورزی و با توجه به هزینه‌هایی که برای کارهای زیربنایی در استان انجام شده انتظار از استان خوزستان به مراتب بالاتر از سایر استان‌های کشور است که امیدواریم با توجه به کارهایی که در این زمینه انجام شده است بتوانیم این انتظار را برآورده کنیم.

چنگلوایی در ادامه اظهار کرد: طرح ملی گندم بنیان در حال حاضر به مدت 2 سال است که در استان‌های خوزستان، فارس و گلستان در زمینه کشت گندم آبی در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وقوع سیل و هجوم ملخ‌ها، نتایج حاصل از این طرح نشان دهنده ظرفیت بالای استان خوزستان در بخش‌های مختلف کشاورزی و به خصوص طرح ملی گندم بنیان است.

وی با بیان این مطلب که کشاورزان موتور محرک طرح ملی گندم بنیان هستند گفت: با تغییر نگرش، اعتقاد و خودباوری، مجهز شدن به دانش و تجهیزات روز دنیا و آموزش کشاورزان می‌توانیم در جهت توسعه این طرح گام‌های بلندی برداریم.

وی عنایت خداوند و همت کشاورزان را علت اصلی موفقیت این طرح برشمرد و افزود: از دیگر عوامل موفقیت این طرح در استان می‌توان به مدیریت صحیح زراعی و مدیریت خرید محصول اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: اولویت ما در زمینه تحقیقات و اجرا، طرح ملی گندم بنیان خواهد بود و طبق هماهنگی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از اعتبارات استانی برای توسعه این طرح استفاده کنیم.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به نیاز این طرح به تقویم زمانی مناسب افزود: نقش ترویج و روابط عمومی در رابطه با آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این طرح بسیار اثرگذار و روشن است.

وی در پایان تصریح کرد: باید از تمامی امکانات موجود برای توسعه این طرح در استان استفاده شود و به غیر از تحلیل‌های فنی و بررسی‌های انجام شده یک تحلیل اقتصادی نیز برای این طرح داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید