Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

23 هزار و 500 پرونده خسارات سیل در استان تکمیل و وارد سامانه شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: تا کنون 23 هزار و 500 پرونده خسارات سیل تکمیل، وارد سامانه و توسط پژوهشگاه فضایی در حال بررسی است.

23 هزار و 500 پرونده خسارات سیل در استان تکمیل و وارد سامانه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در هشتمین جلسه کارگروه استانی ارزیابی و رسیدگی به پرونده‌های خسارات سیل که دوشنبه 25 شهریور ماه با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل مدیریت بحران استان و فرماندارن شهرستان‌های متاثر از سیل در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: مبلغ 650 میلیارد تومان برای پرداخت به خسارت‌دیدگان سیل در استان در قالب کمک بلاعوض از طریق پرونده‌های تکمیل شده برآورد شده است.

وی افزود: همچنین مبلغی معادل 640 میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه 4 درصد با بازپرداخت 5 ساله با تنفس نیز به کشاورزان خسارت‌دیده از بحران سیل استان پرداخت خواهد شد.

چنگلوایی ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی پژوهشگاه فضایی برای تایید پرونده‌های سیل اظهار کرد: تا امروز 11 هزار 300 پرونده توسط پژوهشگاه فضایی تایید شده که به محض دریافت گزارش از طریق سامانه، جلسات درون شهرستانی به همت همکاران مجموعه جهاد کشاورزی استان و همکاری فرمانداران شهرستان‌های خسارت دیده پرونده‌ها رسیدگی و برای پرداخت به بانک‌ها معرفی شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان اظهار کرد: در این جلسه نیز 1540 پرونده مطرح و برنامه‌یزی‌ها به شکلی انجام شد که حداکثر تا دوشنبه هفته آینده کل پرونده‌های باقی‌مانده نیز بررسی و در سامانه بارگذاری شده و برای پرداخت خسارت به بانک‌های عامل در استان معرفی شوند.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید