Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

قاسمی‌نژاد ضمن اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه توسعه گلخانه‌ها و کشت گلخانه‌ای گفت:‌ سرمایه‌گذاری در راستای طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان یک ضرورت است.

ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای که یک‌شنبه 17 شهریور ماه برگزار شد اظهار کرد: امسال در برنامه کشور 2 هزار 500 هکتار کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است که از این میزان 200 هکتار در استان خوزستان عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به 162 طرح توسعه گلخانه در استان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 162 طرح با سطح زیر کشت 130 هکتار در استان انجام شده که 42 طرح آن با سطح  18 و 2 دهم هکتار مربوط به طرح‌های اجرا شده، خود اجرایی، مصوبه بانک و سایر منابع است و 120 طرح آن با سطح 112 هکتار مربوط به تبصره 18 می‌باشد.

قاسمی‌نژاد همچنین اظهار کرد: اجرای طرح 2500 هکتاری توسعه گلخانه‌ای می‌توان گامی بلند و تعریفی برای افق برنامه ششم توسعه در کشور باشد که شتاب توسعه گلخانه‌ها را بیشتر خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در ادامه ضمن بیان این مطلب که شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، مسجدسلیمان، باغملک و کارون بیشترین سطح کشت گلخانه‌ای را در استان دارا هستند عنوان کرد: استان خوزستان با پرداخت 2 هزار 811 میلیارد ریال تسهیلات از لحاظ  معرفی پرونده به بانک در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.  

وی یادآور شد: از جمله مزیت‌های استفاده از کشت گلخانه‌ای می‌توان به بالا بردن بهره‌وری و راندمان آب، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آزادسازی بخش عمده‌ای از اراضی اشاره کرد.

قاسمی‌نژاد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر پذیرفتن سازه‌های گلخانه‌ای در استان از سوی  باغداران تسهیل شده گفت: با توجه به جایگاه استان خوزستان در تولید محصولات زراعی و باغی در کشور و استعداد و پتانسیل‌های استان در یخش کشاورزی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با مجتمع‌های بزرگ گلخانه‌ای در استان روبرو شویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید