Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی:

3 هزار و 301 نفر از خسارت‎دیدگان سیل خوزستان تاکنون 347 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های خسارات سیل در استان اظهار کرد: تا کنون 3 هزار و 301 نفر برای دریافت مبلغ 347 میلیارد ریال از محل کمک‌های بلاعوض به بانک معرفی شده و این مبلغ را دریافت کردند.

3 هزار و 301 نفر از خسارت‎دیدگان سیل خوزستان تاکنون 347 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: با توجه به مصوبه سیل هیات وزیران در ارتباط با خسارات سیل و پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با سود 4 درصد به خسارت‌دیدگان سیل فروردین 98، کار بررسی و برآورد خسارت را انجام و تشکیل پرونده‌ها صورت گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در نهایت 24 هزار و 500 فقره پرونده تشکیل، برآورد خسارت و ثبت در سامانه شد.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به تایید نهایی پژوهشگاه فضایی تصریح کرد: پس از بررسی و تایید نهایی پژوهشگاه فضایی، خسارت‌دیدگان برای دریافت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 4 درصد به بانک‌های عامل در استان معرفی می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تا کنون 3 هزار و 301 نفر برای دریافت 347 میلیارد ریال برای دریافت کمک‌های بلاعوض به بانک‌های عامل معرفی شدند که این مبلغ را به طور کامل دریافت کردند.

وی گفت: در ارتباط با تسهیلات قرض‌الحسنه طولانی مدت نیز تا کنون 365 نفر به بانک معرفی شدند که مبلغ این تسهیلات هم 95 میلیارد ریال بوده است.

چنگلوایی همچنین ضمن اشاره به میزان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 4 درصد عنوان کرد: برای کمک‌های بلاعوض در حدود 926 میلیارد تومان اعتبار به استان خوزستان تخصیص داده شده که از این میزان 50 درصد آن به حساب بانک کشاورزی واریز شد و در ارتباط با تسهیلات قرض‌الحسنه نیز 910 میلیارد تومان اعتبار برای خسارت دیدگان سیل به استان اختصاص یافت که کل این مبلغ به حساب بانک‌های عامل در استان واریز شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی پرداخت کمک بلاعوض برای خسارت دیدگانی که محصول آنها بیمه است عملیاتی و اجرا شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تلاش همکاران در سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین سرعت بخشیدن به کار رسیدگی و تایید نهایی  ‌پرونده خسارات توسط پژوهشگاه فضایی ظرف یک ماه آینده بتوانیم کل پرداخت‌ها را انجام دهیم.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید