Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

تشکیل 4 کارگروه تخصصی برای حل مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شوش

کیخسرو چنگلوایی، از تشکیل 4 کارگروه تخصصی برای مرتفع کردن مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شوش خبر داد.

تشکیل 4 کارگروه تخصصی برای حل مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شوش

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوش که با حضور نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، مدیران کل ادارات تابعه سازمان، معاونان و مدیران ستادی، اعضای شورای کشاورزی استان، انجمن صنفی و نماینده کشاورزان شهرستان شوش، چهارشنبه 30 مردادماه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد، از تشکیل 4 کارگروه تخصصی با موضوعات طرح 550 هکتاری، کارگروهی در  رابطه با سازمان آب و برق، کارگروه پشتیبانی و حمایتی و کارگروه حقوقی برای حل مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شوش خبر داد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مسائل و مشکلات کشاورزان از طریق نماینده کشاورزان، انجمن صنفی و فرماندار شهرستان شوش در حوزه‌های مختلف مطرح و پاسخ‌هایی به سوالات و راهکارهایی برای این مشکلات مطرح شد.

چنگلوایی همچنین با اشاره به بحث‌های مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: از جمله موارد مطرح شده در این جلسه می‌توان به بحث‌های زیربنایی از قبیل مشکلات بخش تامین و انتقال آب که بخش عمده‌ای از آن به سازمان آب و برق استان برمی‌گردد، بحث لایروبی انهار و زهکشی‌‌های اصلی، بحث آب بهای کشاورزی و برداشت‌های متفاوتی که می‌شود اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: در حوزه منابع طبیعی نیز بحث واگذاری‌ها، اعمال ماده 3 و تهیه نقطه کاداستر و در حوزه امور اراضی نیز نحوه اجاره بها و نهاده‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی افزود: توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری زیرساخت‌ها و بحث شهرک‌های کشاورزی از دیگر موارد عنوان شده در این جلسه بود.‌  

چنگلوایی ضمن اشاره به گستردگی مسائل و با توجه به اینکه شهرستان شوش در بحث تولیدات کشاورزی شهرستان اول در استان است گفت: به لحاظ اینکه شهرستان شوش جایگاه ویژ‌ه‌ای هم در استان و هم در کشور از نظر تنوع محصولات کشاورزی دارد و با توجه به مشکلات عنوان شده، مقرر شد 4 کارگروه تخصصی در زیربخش‌های مختلف تشکیل شود.

وی عنوان کرد: این کارگروه‌ها موظفند جلسات کارشناسی را به صورت مرتب و حداکثر تا پایان هفته آینده در شهرستان برگزار کنند و خروجی و مصوبات این جلسات در یک جلسه مشترک با حضور استاندار خوزستان پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: امیدوارم با برگزاری جلسات منظم و تشکیل اینگونه کارگروه‌ها، بتوانیم بخشی از مشکلات کشاورزی شهرستان شوش را حل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید