Iranian Agriculture News Agency

کشت تابستانه در خوزستان به 350 هزار هکتار افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مراسم تقدیر از خبرنگاران و فعالان حوزه کشاورزی استان خوزستان ضمن اشاره به 158 هزار هکتار کشت تابستانه در سال گذشته اظهار کرد: کشت تابستانه با رشدی چشمگیر در سال جاری به 350 هزار هکتار افزایش یافته است.

کشت تابستانه در خوزستان به 350 هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه کشاورزی استان، که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های فعال در بخش کشاورزی استان برگزار شد ضمنتبریک روز خبرنگار و همچنین تقدیر از زحمات خبرنگاران و فعالان حوزه کشاورزی گفت: قسمت مهمی از توفیقات بخش کشاورزی مرهون اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار مثبت در زمینه کشاورزی از سوی خبرنگاران است که انگیزه را برای همکاران سازمان و کشاورزان دوچندان کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم از این پس با تعاملات بهتر و بیشتر میان بخش کشاورزی و اصحاب رسانه بتوانیم از خدمات ارزشمند شما خبرنگاران عزیز در جهت اصلاح و سالم‌سازی امور و رفع نقایص در این بخش استفاده کنیم.

چنگلوایی ضمن اشاره به گستردگی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و حدود 360 نوع فعالیتی که در این سازمان صورت می‌گیرد تصریح کرد: این سازمان به لحاظ بعد کار، تنوع فعالیت‌ها، پویا بودن در طول سال و گستردگی با سایر استان‌های کشور قابل مقایسه نیست.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی بر خلاف سایر دستگاه‌ها و ادارت استان متاثر از شرایط اقلیمی است، بلایایی مثل سیل، خشکسالی، کاهش و افزایش دما و همچنین مجموعه آفات، بیماری‌ها و عوامل زیان‌آور از جمله مواردی هستند که فعالیت‌های این سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و این در صورتی است که بسیاری از امکانات، تجهیزات و اهرم‌ها در اختیار سایر وزارتخانه‌ها قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه اظهار داشت: با وجود سیل بی‌سابقه سال جاری و خسارت 29 درصدی به بخش کشاورزی در حوزه گندم و همچنین دانه‌های روغنی، خرید تضمینی گندم، 14 و نیم درصد و دانه‌‌های روغنی 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی به لحاظ تشکیلاتی، سازمان بسیار گسترده‌ای است عنوان کرد: این سازمان با یازده اداره کل تابعه، 97 مرکز خدمات دهستان، 27 مدیریت شهرستانی و 2 هزار و 100 نفر پرسنل زیرمجموعه در استان فعالیت گسترده‌ای دارد.

چنگلوایی افزود: یکی از اهداف عمده و مهمی که سازمان در دستور کار خود قرار داده سالم‌سازی امور و در کنار آن کیفیت بالای کار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 926 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض تخصیص یافته به خسارت دیدگان سیل استان اذعان داشت: علاوه بر این میزان تسهیلات بلاعوض، 910 میلیارد تومان وام 4 درصد نیز از سوی دولت به کشاورزان خسارت دیده استان تخصیص یافته که تا کنون 22 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 2 هزار و 24 نفر از خسارت دیدگان پرداخت شده و در ادامه نیز به هر میزان که پژوهشگاه فضایی کشور تایید کند پرداخت‌ها به روز انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص کشت تابستانه در استان گفت: امسال بالغ بر 350 هزار هکتار کشت تابستانه در استان انجام شده که نسبت به 158 هزار هکتار سطح زیر کشت تابستانه در سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم.

چنگلوایی در پایان با اشاره به محصول برنج استان اظهار کرد: محصول برنجی که در سال جاری در استان تولید می‌شود با افزایش 121 درصدی زیر کشت و با ارزشی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان، برنج 13 هزار ایرانی را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید