Iranian Agriculture News Agency

تولید 14 میلیون و 127 هزار تن محصولات کشاورزی در خوزستان

۴۴ سال سبز در بخش کشاورزی خوزستان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عملکرد 44 ساله بخش کشاورزی را تشریح کرد.

  تولید 14 میلیون و 127 هزار تن  محصولات کشاورزی در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در  خوزستان، سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: پیش از انقلاب کل تولیدات کشاورزی استان 2 میلیون و 500 هزار تن بود که این میزان در حال حاضر به 14 میلیون و 127 هزار تن رسیده است.

علی رحم کریمی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال های پیش از انقلاب را 23 صدم در هکتار عنوان و اضافه کرد : پس از انقلاب ضریب مکانیزاسیون به یک و 51 صدم رسیده است.

وی اضافه کرد: تولید گوشت قرمز پیش از انقلاب 18 هزار تن و تولید گوشت مرغ 4 هزار تن  بوده که در حال حاضر به ترتیب به 44 هزار تن و 113 هزار تن رسیده است.

کریمی با بیان اینکه 50 هزار واحد زنبورداری در استان پیش از انقلاب وجود داشته تصریح نمود: در حال حاضر این میزان به 3 میلیون و 802 هزار واحد رسیده است

وی تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مدرن در سال های قبل از انقلاب را 25 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی این میزان به 237 هزار و 971 هکتار رسیده است.

کریمی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی سنتی پیش از انقلاب صورت نگرفته است اظهار داشت: این میزان پس از انقلاب به 204 هزار و 790 هکتار رسیده است.

وی با بیان این که پیش از انقلاب آبیاری تحت فشار در هیچ زمین کشاورزی صورت نگرفته اذعان داشت: در حال حاضر 166 هزار و 405 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان به اجرا درآمده است.

کریمی ادامه داد:پیش از انقلاب هیچ آموزش مهارتی ترویجی  برگزار نشده در حالیکه پس از انقلاب شاهد  آموزش 118 هزار روز آموزش مهارتی ترویجی یک روزه و 18 هزار نفر روز آموزش مهارتی بهره برداران در استان بوده ایم همچنین 8 عنوان نشریه ترویجی پس از انقلاب تهیه و تدوین گردیده است.

وی تعداد مجوزهای صادرشده در بخش صنایع روستایی پس از انقلاب را 720 فقره عنوان و اظهار کرد: پیش از انقلاب هیچ مجوزی در این بخش صادر نشده است.

کریمی سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی پس از انقلاب را 34 هزار و 432 میلیارد ریال برشمرد که موجب اشتغالزایی 13 هزار و 123 نفر شده  در حالیکه پیش از انقلاب این میزان صفر بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید