Iranian Agriculture News Agency

مستند سازی مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان

مدیرکل اموراستان ها و مجلس سازمان شیلات ایران گفت: اراضی مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان مستند سازی می شوند

مستند سازی مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مشاور معاون وزیر و مدیرکل اموراستان ها و مجلس سازمان شیلات ایران در جریان سفر به استان خوزستان با هیئت همراه از مستندسازی کلیه بنادرصیادی استان خوزستان و اراضی چوئبده آبادان خبر داد.

مهدی دهقانی با اشاره به توجه و تمرکز ویژه شیلات کشور بر تحقق چشم اندازهای شیلات خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور محسوب می شود و دستیابی به رشد ۲ برابری تولیدات آبزی پروری در این استان امکان پذیر است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس سازمان شیلات ایران و دستور وی مبنی بر سرکشی و بازدیدمیدانی مستمر از مراکز، تاسیسات و اسکله های صیادی استان های کشور به همراه مدیران کل حقوقی و بازرسی سازمان، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، مسئولان دفاتر نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس و سایر مسئولان شهری روند پیشرفت فیزیکی بنادر صیادی ابوخصیر شادگان و اروندکنارآبادان مورد بازدید میدانی و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بندرصیادی ابوخضیر شادگان یکی از بنادر مدرن و مجهز استان به شمار می رود افزود: این بندر در دو فاز مطالعه و طراحی شده که تاکنون فاز اول پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین در خصوص اعتبارات باقی مانده جهت تکمیل پروژه نیز دستوراتی صادر شده است.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: فاز اول این طرح طبق اعلام پیمانکار پروژه و با توجه به قید فوریت تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی لایروبی بنادر صیادی خوزستان را یکی از مطالبات جدی جامعه صیادی دانست و بیان کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد اعتبارات لازم جهت لایروبی این اسکله در بودجه سال 1402 پیش بینی شود.

دهقانی در رابطه با روند اجرایی اسکله جزیره مینو نیز توضیح داد: مجوز های زیست محیطی بندر صادر نشده و به منظور تسریع فرایند و آغاز عملیات اجرایی جلسه ای با حضور مدیران کل محیط زیست و شیلات استان، فرماندار و سایر دستگاه های مربوطه جهت ارائه نقطه نظرات کارشناسی در سازمان برگزار می شود.

مدیرکل اموراستان ها و مجلس سازمان شیلات ایران،  موضوع صدور اسناد بنادرصیادی استان و اراضی چوئبده آبادان را جزء مهمترین موضوعات اولویت دار عنوان و تصریح کرد: این مشکل مربوط به سنوات گذشته بوده که به دلایل مختلف تاکنون پرونده متقاضیان رسیدگی نشده است و طی جلسات متعدد و پیگیری های اداره کل حقوقی سازمان با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آبادان همکاری و هماهنگی جهت تسریع در فرایند صدور اسناد اراضی چوئبده آبادان به عمل آمده است و به زودی مستندسازی  بنادرصیادی استان خوزستان در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

دهقانی یادآور شد: رسیدگی و پاسخگویی به سوالات و مطالبات نمایندگان مردم در مجلس پیرامون مسائل و مشکلات جامعه صیادی و آبزی پروری شیلات خوزستان در اولویت کاری است و با جدیت پیگیری می شود.

شایان ذکراست بازدید از مزارع آبزی پروری مجتمع آزادگان کارون و نشست با شماری از بهره بردان این مجتمع در محل سالن جلسات اداره کل شیلات خوزستان از دیگر برنامه های هیئت اعزامی سازمان در اولین روز سفر به استان خوزستان بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید