Iranian Agriculture News Agency

امنیت پایدار نیازمند اقتدار غذایی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دنیا امنیت پایدار را با سه مقوله می سنجند که شامل اقتدار نظامی، اقتدار غذایی و اقتدار تکنولوژی است.

امنیت پایدار نیازمند اقتدار غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم  افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی خوزستان گفت: در دنیا امنیت پایدار را با سه مقوله می سنجند  که شامل اقتدار نظامی، اقتدار غذایی و اقتدار تکنولوژی است.

هوشنگ محمدی افزود: اقتدار نظامی کشور ما نسبت به کشورهای دیگر منطقه برتر است، در تکنولوژی نیز شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر مورد توجه بوده و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی با ۶۴ هزار پرسنل به همراه ۴ و نیم میلیون نفر بهره بردار نقش مهمی در امنیت پایدار کشور دارد.

محمدی تصریح کرد: امسال نیز فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور امنیت غذایی ،تولید ،خوداتکایی در محصولات اساسی  ،دانش بنیان کردن  بخش کشاورزی بود.

وی تصریح کرد: الگوی کشتی که امسال توسط محققان در سازمان تحقیقات کشاورزی طراحی شد یک برنامه جسورانه می باشد و بیش از یک ماه است که در سطح کشور در حال اجراست.

محمدی ادامه داد: امروز مرکز مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع غذایی کشور که بخشی از معاونت زراعت بود در ساختار وزارت کشاورزی در سطح معاون وزیر همزمان با الگوی کشت طراحی شد.

وی با بیان اینکه برای نهادینه شدن الگوی کشت نیاز به طراحی روش های جدید است،  اظهار داشت: کشاورزی قراردادی از سال گذشته برنامه ریزی شد و در حال حاضر  بیش از یک میلیون هکتار کشاورزی در حوزه گندم  تحت پوشش کشاورزی قراردادی است و در حال افزایش است.

محمدی با بیان اینکه در الگوی کشت پیش بینی شده که سبزی و صیفی به گلخانه ها انتقال یابد اذعان داشت: در حال حاضر سطح گلخانه های کشور ۲۵ هزار هکتار است که پیش بینی شده تا پایان دولت سیزدهم این میزان به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

وی تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات کم بهره جهت مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص داده شده که تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان جذب شده است.

وی بر برپایی نمایشگاه کشاورزی دانش بنیان تاکید و تصریح کرد: افزایش ضریب تبدیل مکانیزاسیون نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید