Iranian Agriculture News Agency

 افزایش راندمان تولید با عملیات مبارزه با آفات و علف های هرز در خرمشهر

 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:  مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم شهرستان خرمشهر در حال انجام است.

 افزایش راندمان تولید با عملیات مبارزه با آفات و علف های هرز در خرمشهر

به گزارش  خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: عملیات مبارزه با علفهای هرز مزارع گندم در سال زراعی جاری در سطح یک هزار و 50 هکتار آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کیوان طرفی اظهار داشت: عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن و باریک برگ با استفاده از علف کش‌های اختصاصی انجام و پیش بینی می شود تا پایان فصل در سطح پنج هزار هکتار مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم انجام شود.

وی  با اشاره به اینکه علف‌های هرز یکی از عوامل کاهنده عملکرد محصولات کشاورزی هستند که باید در راستای کنترل آنها مبارزه مؤثر و به موقع انجام شود، تصریح کرد: در صورتی که مبارزه با علف‌های هرز به درستی صورت نگیرد، به محصول آسیب وارد می‌شود و کاهش کمیت و کیفیت را به همراه دارد.

طرفی ادامه داد : این مدیریت با راه اندازی تیم های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم ، جو و کلزا را به اجرا گذاشته است.

وی تاکید کرد: کشاورزان با بهره گیری از توصیه های فنی کارشناسان و انجام عملیات به موقع مبارزه با علف های هرز می توانند علاوه بر افزایش راندمان تولید، محصولی با کیفیت تولید کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید