Iranian Agriculture News Agency

کشت پاییزه در بیش از 135 هزار هکتار مزارع حوضه کرخه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در بیش از ۱۳۵ هزار هکتار در حوضه کرخه کشت صورت گرفته است.

کشت پاییزه در بیش از 135 هزار هکتار مزارع حوضه کرخه

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رئیس سازمان در جلسه شورای مدیران گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه به ویژه حجت الاسلام والمسلمین رجب پور همراه، همگام، هم صدا و کمک کننده سازمان می باشند و خوشبختانه از ابتدای سال با حضور ایشان حوزه نمایندگی ولی فقیه خوزستان با ارزیابی های صورت گرفته در بین حوزه نمایندگی های دیگر استان ها موفق به کسب رتبه نخست در اجرای امور مربوطه شده است.

سید رحمت ا... پریچهر  به کشت پاییزه اشاره و  اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار هکتار در گندم آبی،حدود ۱۲۴ هزار هکتار گندم دیم،۱۶ هزار هکتار چغندر قند پاییزه کشت صورت گرفته و  درصد بالایی از سهمیه ای که در قالب الگوی کشت توسط وزارت متبوع برای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعیین شده بود محقق شد.

وی توزیع بذر گواهی شده در استان را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: کود توزیعی از ابتدای سال تا کنون ۱۶۳ هزار تن بوده و برای سال زراعی جدید نیز ۲۷۵ میلیون لیتر سهمیه سوخت در نظر گرفته شده  و در راستای مدیریت کشت جلسات ستاد فنی زراعت به صورت هفتگی برگزار می شود.

 

پریچهر اظهار داشت: بعد از مشکلات حوضه کرخه در فصل زراعی گذشته با تلاش های صورت گرفته توسط دکتر خلیلیان استاندار محترم، دکتر فتوحی معاون استاندار، مهندس صدریان فر و حوزه ایشان در سازمان آب و برق خوزستان و همچنین پیگیری‌های  سازمان  در بیش از ۱۳۵ هزار هکتار در حوضه کرخه کشت صورت گرفته است و امیدواریم با لطف خداوند و بارش رحمت الهی سال زراعی و تولید خوبی داشته باشیم.

 

وی در ادامه به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در حوضه کرخه پرداخت و گفت: مجوز بیمه محصولات کشاورزی در قالب کشت قراردادی صادر شده است و کشاورزان پس از برداشت محصول وجه بیمه را پرداخت می نمایند.

 

پریچهر در پایان به انجام کار به هنگام، قانونمند و شفاف اشاره و تاکید کرد: باید با کار و تلاش موجبات خشنودی ارباب رجوع و خداوند را فراهم آوریم که این امر از آموزه های دینی ماست و باید به آن توجه کنیم و در عمل و کردار و در کارها سرلوحه خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید