Iranian Agriculture News Agency

تغییر در شیوه نامه کشت قراردادی گندم

شیوه نامه کشت قراردادی گندم تغییر کرد.

تغییر در شیوه نامه کشت قراردادی گندم

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به تغییر در شیوه نامه کشت قراردادی گفت: در شیوه نامه جدید کشاورز پس از ثبت در سامانه GTC ، و ثبت  و امضای الکترونیکی قرارداد بین اداره کل غله و خدمات بازرگانی و کشاورز، قرارداد چاپ شده را به همراه سفته ها که یک و نیم برابر ارزش پولی است که در هنگام تحویل محصول دریافت خواهد کرد به کارگزار جهت اخذ کود تحویل می دهد.

تورج نوروزی تصریح نمود: 100 درصد بهای کود ازته توسط کشاورز پرداخت می گردد اما 50 درصد بهای کود فسفاته و 50 درصد بهای کود پتاسه به صورت نقد توسط کشاورز پرداخت می گردد و مابقی از بهای گندم تحویلی کشاورز در فصل خرید کسر و تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که تاکنون کشت خود را انجام نداده اند می توانند از کود پتاسه و فسفاته  استفاده نمایند افزود: کشاورزانی که کشت خود را آغاز کرده اند می توانند از کلرور پتاس به صورت سرک (محلول در آب ) استفاده کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه بیمه نامه نیز به صورت الکترونیک بدون نیاز به سفته صادر میگردد اضافه کرد: 20 درصد سهم بیمه  کشاورزانی که ازکشت قراردادی استفاده می کنند کمتر از دیگر کشاورزان است.

نوروزی ادامه داد: همچنین به ازای هر تن محصول گندم تحویلی به مراکز خرید 100 هزار تومان به عنوان کرایه حمل به کشاورز تعلق می گیرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید