Iranian Agriculture News Agency

چتر خدمات بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر سر مناطق سخت گذر عشایری

معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان گفت: بیش از 100 هزار راس دام سبک عشایری احمد فداله دزفول در برابر بیماری های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان ایمن می شوند.

چتر خدمات بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر سر مناطق سخت گذر عشایری

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان: رزمایش خدمات رسانی دامپزشکی استان در احمد فداله شهرستان دزفول با حضور معاون سلامت دامپزشکی استان، معاون فرمانداری ویژه دزفول، مسئول قرارگاه محرومیت زدایی بخش شیهون و روسای ادارات دامپزشکی شهرستانهای دزفول، شوش، اندیمشک، اندیکا، لالی و مسئولین شهرستانی در اداره دامپزشکی دزفول آغاز  شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و حیوان گفت: در راستای اهداف سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پاک سازی مناطق سخت گذر و کم برخوردار مناطق عشایری کشور و ایجاد منطقه عاری از بیماری، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با یک برنامه ریزی مشخص سالیانه نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می کند.

اسدی افزود: کوچ بیش از 100 هزار راس دام سبک در فصل کوچ به منطقه احمد فداله و برای حفظ سرمایه عظیم دامی عشایر ، 30 نیرو متخصص واکسیناتور فنی استان به مدت 10 شبانه روز اقدام به ایمن سازی و واکسیناسیون دام ها موجود در منطقه بر علیه بیماری های تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری اقدام می نمایند.

وی هدف از اجرای این رزمایش را ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی به دورترین نقطه عشایری استان عنوان و اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته می توان در طی 10 شبانه روز به اهداف از پیش تعیین شده خود که در اولویت ایمن سازی دام های سبک در منطقه علیه بیماری های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان است رسید.

اسدی اضافه کرد:  ما معتقدیم واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید لذا دوره های آموزشی و ترویجی به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان نیز صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: با هدف و رویکرد کنترل بیماری های دامی و مشترک در مناطق عشایری می توان به رونق صادرات کالاهای کشاورزی در حوزه دامپزشکی نیز کمک کرد تا توسعه پایدار در مناطق محروم و بواسطه آن تقویت جمعیت سرمایه دامی در این مناطق نیز فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید