Iranian Agriculture News Agency

شفاف سازی فعالیت ها در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همه تلاش ما بر این است که فعالیت های بخش کشاورزی به صورت دیوار شیشه ای و شفاف باشد .

شفاف سازی فعالیت ها در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رییس سازمان در مراسم تودیع و معارفه مدیر بازرسی ،  ارزیابی عملکرد و  پاسخگویی به شکایات که با حضور مدیر کل بازرسی استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی، رییس سازمان صمت و دیگر مدیران و معاونان مربوطه برگزار شد گفت: در سازمان جهاد کشاورزی ، نظارت را نه تنها به عنوان ماده ۹۱ قانون خدمات کشوری بلکه به عنوان مهمترین وظیفه می دانیم و همه تلاش ما بر این است که فعالیت های بخش کشاورزی به صورت دیوار شیشه ای و شفاف باشد .

سیدرحمت ا... پریچهر افزود: با توجه به اینکه طبق قانون انتزاع، بخش از بازرسی بازار بر عهده سازمان گذاشته شده است و  همکاران ما  در سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی سابقه زیادی ندارند نیاز به آموزش از جانب دستگاه هایی که دارای سابقه در بخش نظارتی داشته اند دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در ارزیابی عملکرد مدیران تلاش آنها در بخش بازرسی می باشداظهار داشت : آسیب شناسی و تحلیل از اولویت های بخش بازرسی در سازمان است.

پریچهر ادامه داد: سرانه افراد در استان خوزستان با تعداد نانوایی ها متناسب نمی باشدو به ازای هر یک هزار و ۶۰۰ نفر یک نانوایی وجود دارد و با توجه به اینکه استان خوزستان اولین تولید کننده گندم می باشد و محصول گندم تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است باید از این ظرفیت استفاده بیشتری گردد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مجوز راه اندازی یکصد نانوایی در سطح شهر اهواز صادر شده که با توجه به پراکنش جمعیت در هر منطقه این نانوایی ها راه اندازی خواهد شد.

پریچهر با بیان اینکه اولویت سازمان تهیه و تامین و سپس تنظیم قیمت می باشد اضافه کرد: در این مدت ۵۰ تا ۷۰ تن مرغ منجمد از سهمیه کل کشور جهت تعادل قیمت به استان وارد شد

وی اذعان داشت: تولید برخی از محصولات استان از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و شیر دارای موزنه منفی است بر همین اساس طبق برنامه ریزی تلاش داریم در دو سال آینده این محصولات  دارای موازنه مثبت شوند.

پریچهر به مجوز تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه اشاره و اضافه کرد: به دنبال این هستیم تولید تخم مرغ در استان نیز به صورت زنجیره ای صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۷۰ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته تصریح نمود: در میزان بذر، کود و سوخت تاکنون مشکلی نداشته ایم و با توجه به اقلیم هر منطقه توصیه های کودی و ارقام مناسب  بصورت دستورالعمل به کشاورزان ارائه گردیده است

پریچهر افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات استان در بخش کشاورزی محدودیت آب می باشد و نیشکر یکی از محصولاتی است که در هر هکتار آن ۲۵ تا ۳۰ هزار مترمکعب آب مصرف می شود پیشنهاد داده ایم طی سه سال مزارع نیشکر به سامانه های نوین آبیاری مجهز شوند همچنین از بازچرخانی آب در مزارع، استفاده و فرآیند پساب زهکش ها مدیریت شود

وی ادامه داد: رعایت الگوی کشت اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و استفاده از ارقام جایگزین دیگر پیشنهاداتی است که به شرکت کشت و صنعت نیشکر داده شده است.

پریچهر با بیان اینکه استان خوزستان اولین استانی است که الگوی کشت ابلاغی از سوی وزارت در آن اجرا می شود گفت: الگوی کشت دارای سه مقوله نیاز ، اقلیم و مباحث اقتصادی است که سیاست های کلان، امنیت غذایی و معیشت کشاورز را در بر می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید