Iranian Agriculture News Agency

پاکسازی و مهار ۵ بیماری شایع دامی طی دو سال

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ماموریت جدیدی که در پیش داریم در نظر داریم ۵ بیماری تب برفکی، آبله، ppr، هاری و شاربن را طی مدت ۲ سال پاکسازی و مهار کنیم.

پاکسازی و مهار ۵ بیماری شایع دامی طی دو سال

به گزارش  خبرنگار ایانا از خوزستان، مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایر پذیر استان برگزار شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم گفت: پس از دستور رییس جمهور مبنی بر احیاء جهاد سازندگی، جهاد دامپزشکی در سازمان دامپزشکی کشور احیا شد.

سید محمد آقامیری با اشاره به همکاری نهادهای مختلف از جمله سپاه پاسداران ، سازمان بسیج مستضعفین، بسیج عشایر، بسیج سازندگی با سازمان دامپزشکی اضافه کرد: قرارگاه محرومیت زدایی برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم  در سازمان تاسیس شد و نیروها سازماندهی و برنامه ریزی های لازم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه جهاد دامپزشکی باید در قانون سازمان دامپزشکی نهادینه و توسعه یابد  افزود: امتیازاتی برای جهادگران حوزه دامپزشکی در نظر گرفته شده تا جهت دریافت پروانه داروخانه، بیمارستان، مجتمع های درمانی و ... از این امتیازات استفاده کنند.

آقامیری تصریح نمود: مهمترین ماموریت های سازمان دامپزشکی ، پیشگیری، کنترل ، مبارزه و ریشه کنی بیماری های دام، طیور، آبزیان و مشترک انسان و دام است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک انسان و دام اذعان داشت: در ماموریت جدیدی که در پیش داریم در نظر داریم ۵ بیماری تب برفکی، آبله، ppr، هاری و شاربن را طی مدت ۲ سال پاکسازی و مهار کنیم.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت:   این مانور از ۱۷ تا ۱۹ آبانماه در مناطق شیهون دزفول، سوسن شرقی ایذه،شعیبیه شوشتر، حسینی شادگان، حتی لالی برگزار می شود.

مصطفی کنارکوهی هدف از اجرای این مانور را ارائه خدمات در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته ، بالا بردن سطح کیفیت امنیت غذایی و بهداشت عمومی ، پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و واگیردار دامی، آموزش و ترویج عشایر استان ، پایش و مراقبت از بیماری های دامی به همراه ویزیت رایگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه  ۵۴ اکیپ ۵ نفره از امروز خدمات رسانی را آغاز می کنند تصریح نمود: ماهیت کار دامپزشکی پدافندی است در همین راستا ۱۰ رزمایش جهاد تخصصی با همکاری بسیج عشایر صورت گرفته و با همکاری ۲۸ گروه جهادی خدمات را در نقاط هدف به منصه ظهور رساندیم.

کنارکوهی تصریح نمود: امنیت اقتصادی پایه و اساس امنیت بهداشتی است و در نهایت تولیدات دامی منجر به ثروت و مصرف جامعه انسانی می شود .

وی به سابقه همکاری سپاه پاسداران با اداره کل دامپزشکی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در مقاطع مختلف مانند ایمن سازی طیور، واکسیناسیون مقطعی وبومی در منطقه، همه گیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان،  سپاه همواره در کنار دامپزشکی بوده است.

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان نیز در این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند امروز در مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهیم بود بنابراین جامعه پردازی یکی از راهبردهای کلان ما در بیانیه گام دوم انقلاب می باشد بنابراین مسئولین نباید در کنار جامع نگری از جامعه پردازی غافل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رجب پور ادامه داد: این رزمایش یکی از نمونه های جامعه پردازی برای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی  محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید