Iranian Agriculture News Agency

حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان

بذر یارانه ای ۵ گیاه دارویی باارزش در استان خوزستان توزیع شد.

حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر امور باغبانی سازمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش سطح زیر کشت و حمایت از توسعه گیاهان دارویی، اقدام به توزیع بذر یارانه ای ۵ گیاه دارویی با ارزش شامل سیاهدانه، رازیانه، چیا، گل گاوزبان و پنیرک در ۲۰ شهرستان کرد.

حسنی نسب افزود: طی ۱۰سال گذشته سطح گیاهان دارویی استان از ۹۰ هکتار به یک هزار و ۸۶۵ هکتار در سال۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان گیاهان دارویی تولید شده در سال ۱۴۰۰ ،۲۹ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که این میزان محصول در ۲۴ شهرستان استان خوزستان کشت و تولید شد که عمده شهرستان های تولید کننده دزفول، ایذه ، باغملک، شوش ، شوشتر، دزپارت، کارون و حمیدیه بودند.

حسنی نسب تصریح کرد :گیاهان دارویی کشت شده در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰گونه بودند که مهمترین آنها نعناع فلفلی ،آویشن، بابونه، بادرنجبویه، به لیمو ، چای ترش، رزماری ، سیاهدانه، زعفران، گل گاوزبان، گل محمدی ، ماریتیغال ، مرزنجوش، مرزه خوزستانی و مورد معطر هستند.

وی اظهار داشت :استان خوزستان بدلیل پتانسیل های منحصر به فرد اقلیمی و محیطی، دارای قابلیت بسیار مطلوبی در زمینه کشت و توسعه حداقل ۵۰ گونه ارزشمند دارویی می باشد که رشد و توسعه این زیر بخش منجر به ایجاد فرصتهای شغلی جدید، افزایش ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی و افزایش ارزآوری خواهد شد.

حسنی نسب اظهار داشت: برآورد می شود در سال جاری سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار و مجموع میزان تولید به بیش از ۳۰هزارتن افزایش یابد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی از متقاضیان فعالیت در زنجیره گیاهان دارویی بخصوص در صنایع بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی حمایت می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید