Iranian Agriculture News Agency

بیش از یک میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور زیر ذره بین ناظران دامپزشکی خوزستان

کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان بصورت شبانه روز در بندر امام خمینی ( ره ) بر واردات محموله های حوزه دامی نظارت می کنند.

بیش از یک میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور زیر ذره بین ناظران دامپزشکی خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: در مهر ماه سال جاری بیش از یک میلیون تن نهاده دامی با مجوز بهداشتی دامپزشکی از طریق بندر امام خمینی ( ره ) وارد کشور شده است.

رضا اسدی افزود:  نظارت بهداشتی بر مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور و همچنین صدور مجوز بهداشتی ترخیص نهاده های دامی وارداتی جهت مصرف در مراکز مرتبط از وظایف مهم دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی استان در جهت رسیدن به ایمنی و در نهایت امنیت غذایی برای آحاد جامعه بصورت شبانه روزی تلاش می کند.

وی ادامه داد : خوراک دام، بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و به این جهت خوراک سالم دام ، تأمین کننده بهداشت دام ، فرآورده های دامی و غذای سالم و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می شود.

اسدی یادآور شد: این محموله ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی در سیستم زنجیره مصرف نهاده های خوراک دام و طیور کشور قرار می گیرند.

وی تصریح نمود: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان بصورت شبانه روز در بندر امام خمینی ( ره ) مستقر بوده و به طور مستمر بر امر واردات محموله های حوزه دامی نظارت های بهداشتی و تخصصی را اعمال می نمایند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید