Iranian Agriculture News Agency

توسعه باغات و اصلاح نخیلات در خوزستان نیازمند تخصیص آب

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : اصلاح و جایگزینی نخیلات ،زنجیره تولید ،فرآوری و همچنین کشت در باغات اراضی شیبدار با توجه به تغییر اقلیم در استان، توسعه گلخانه ها به تخصیص آب نیاز دارد

توسعه باغات و اصلاح نخیلات در خوزستان  نیازمند تخصیص آب

 به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان های ایذه،باغملک و دزپارت گفت: تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان بعنوان مقام اول بخش کشاورزی نشان میدهد این استان در صف اول تولید و منیت غذایی در جنگ اقتصادی قرار دارد.

برومندی افزود : همه کشاورزان خورستان با وجود تحریم ها تلاش کردند و امنیت غذایی کشور را تامین کردند.

وی اضافه کرد: شهرستان دزپارت با ۳۵ هزار نفر جمعیت بعنوان یک شهرستان جدید التاسیس  نیازمند نگاه ویژه برای توسعه زیرساخت ها است.

وی تصریح نمود: در حال حاضر هزینه تمام شده پروژه چند برابر شده و منابع محدود است و پروژه هایی که اجرا میشود نیازمند پیوست هایی است.

برومندی با تاکید بر حقوق روستائیان شهرستان دزپارت در قبال ایجاد سد بر روی رودخانه محل زندگی آنها تصریح نمود :هزار و ۹۰۰ هکتار باغ در کنار سد کارون ۳ و ۴ وجود دارد که با دستگاههای اجرایی و از نظر حقابه مشکل دارند.

وی با بیان اینکه خوزستان در برنامه تحولی وزیر خوزستان بعنوان پیشران در برنامه های کشاورزی محسوب شده اظهار داشت: اصلاح و جایگزینی نخیلات  ،زنجیره تولید ،فرآوری و همچنین کشت در باغات اراضی شیبدار با توجه به تغییر اقلیم در استان، توسعه گلخانه ها به تخصیص آب نیاز دارد.

که در سند توسعه و آمایش سرزمینی  استان باید  وضعیت آب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید