Iranian Agriculture News Agency

پایان فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در دام های خوزستان

3میلیون و 646 هزار راس دام سبک و سنگین در استان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

پایان فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در دام های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا ازخوزستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان از پایان فاز اول واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب برفکی در استان خبرداد.

 دکتر محمد آنتیک چی افزود: در عملیات فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی که از ابتدای مرداد ماه سالجاری آغاز شده بود، 3میلیون و 646 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح استان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی بسیار مسری با میزان شیوع و کشندگی بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که می تواند خسارت اقتصادی سنگینی به دامداران وارد کند.

آنتیک چی اضافه کرد: از علائم این بیماری می توان به تب بالا، بی اشتهایی، پرخونی مخاط ملتحمه چشم، لنگش وزیکول های دهانی و پستانی و تلفات بخصوص در سنین پایین و نوزادی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با این بیماری واکسیناسیون کامل دام‌های سبک و سنگین، رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه و جلوگیری از خرید دام مشکوک و فاقد اطلاعات واکسینه و اضافه کردن آن ها به گله سالم است.

آنتیک چی در پایان با قدردانی از اکیپ های مبازه با بیماریهای دامی در استان تصریح نمود: این امر به همت و تلاش شبانه روزی همکاران بخش دولتی دامپزشکی استان در تمامی مناطق روستایی و عشایری در بازه زمانی 2 ماه صورت پذیرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید