Iranian Agriculture News Agency

آگاهی بخشی به کارشناسان دامپزشکی شوش جهت تب مالت

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری های مشترک بین دام و انسان با محوریت بیماری بروسلوز در شوش برگزار شد.

آگاهی بخشی به کارشناسان دامپزشکی شوش جهت تب مالت

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی شوش اظهار کرد: در راستای فعالیت های آموزشی - ترویجی و به جهت افزایش سطح آگاهی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب مالت یک دوره کلاس آموزشی - ترویجی با حضور جمعی از دامداران روستای بیت جویی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

محمدرضا مشکی زاده افزود: در این کلاس آموزشی کارشناس دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت بیماری بروسلوز، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداخت.

وی با بیان اینکه بیماری بروسلوز(تب مالت) یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از دو بعد اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز در حیوانات از طریق مایه‌کوبی دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده انجام می‌شود و پیشگیری بیماری در انسان مستلزم کنترل بیماری در حیوانات و کشتار دام‌های آلوده است.

مشکی زاده یادآور شد: آموزش های لازم به تولیدکنندگان سهم بسزایی در کنترل و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام خواهد داشت و برگزاری منظم دوره های آموزشی-ترویجی توسط کلیه دستگاه های متولی با رعایت پروتکل های بهداشتی کماکان در دستور کار این اداره قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید