Iranian Agriculture News Agency

افزایش اعتبار سامانه های نوین آبیاری از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید 20 درصد اعتبار تخصیص یافته به آبیاری های نوین اختصاص داده شود به طوریکه حدود 50 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شود.

افزایش اعتبار سامانه های نوین آبیاری از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس سازمان در نشست شورای مدیران برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان را تشریح کرد.

سید رحمت ا... پریچهر با بیان اینکه اولویت اول و مهم سازمان اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می باشد گفت: برنامه های وزیر محترم از دیگر اولویت های مهم می باشد که باید چالش ها و راهکارهای مرتبط با هر بخش در این باره توسط مدیران ارائه شود.

وی کشاورزی تجاری و کاهش هزینه های تولید را از محوری ترین برنامه های پیش رو عنوان و اضافه کرد: شفاف سازی در سازمان ، مدیریت ها و ادارات مربوطه باید در دستور کار قرار بگیرد همچنین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت باید مشخص شود.

پریچهر ادامه داد: بزودی برنامه اصلاح الگوی کشت ابلاغ می شود و ما ملزم به اجرای آن خواهیم بود ضمن آنکه جهت توسعه باغات، کشت های پردرآمد و کم آب بر باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سلامت افراد جامعه بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به افزایش کیفیت و کمیت باید محصولات به صورت با کیفیت ولی ارزان تولید شود.

پریچهر  همچنین اظهار داشت: باید برنامه ریزی شود ظرف 2 سال آینده با توجه به ظرفیت 20 میلیون قطعه ای که قرار است در استان راه اندازی شود میزان مرغ و تخم مرغ تولیدی در استان نیاز مردم را برطرف کند و دیگر نیازی به واردات مرغ و تخم مرغ از استان های همجوار نباشد.

وی با بیان اینکه 12 درصد از اراضی کشاورزی آبی است در حالیکه اعتباری که به استان تخصیص داده می شود کمتر از 3 درصد است اضافه کرد: روش های نوین آبیاری یکی از فعالیت های مهم و کلیدی است و باید 20 درصد اعتبار به آبیاری های نوین اختصاص داده شود به طوریکه حدود 50 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شود.

پریچهر ارتقاء بهره وری و پایداری تولید را از دیگر شاخص های مهم عنوان و اضافه کرد: باید در نگرش و رفتار کشاورزان تغییرات صورت گیرد تا به تغییر مهارت آنان منتج شود.

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ کار با استفاده از آموزه های دینی توسط علما واساتید  را بسیار مهم خواند و افزود: سند دار کردن اراضی کشاورزی به عنوان یک تکلیف از سوی وزارتخانه ابلاغ گردیده و تا پایان دولت باید در همه اراضی رفع تداخل صورت گیرد و مستند سازی در فعالیت های امور اراضی باید بصورت الکترونیکی باشد.

پریچهر همچنین بیان داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از حلقه های مفقوده بخش کشاورزی است که جهت رفع مشکلات در این زمینه باید برنامه ای تدوین شود.

وی در پایان بازنگری آیین نامه ها و دستورالعمل های فنی، آموزشی و ... متناسب با شرایط زمانی و مکانی،پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین کشوری ، مشورت با تشکل ها و اتحادیه های مختلف استانی و شهرستانی و همچنین تعامل و همکاری و رفع مشکلات با دستگاه های زیر مجموعه را از دیگر اولویت های سازمان برشمرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید