Iranian Agriculture News Agency

ضرورت بازنگری در قوانین جهت توسعه صنعت آبزی پروری

رئیس گروه توسعه آبزیان آبهای داخلی اداره کل شیلات خوزستان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی جهت رشد و توسعه صنعت آبزی پروری به منظور اصلاح الگوی مصرف آب در برخی قوانین باید بازنگری شود.

ضرورت بازنگری در قوانین جهت توسعه صنعت آبزی پروری

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رئیس گروه توسعه آبزیان آبهای داخلی اداره کل شیلات استان و مدرس دوره های مدیریت کم آبی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی- ترویجی در شهرستان کارون گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و برای رشد و توسعه صنعت آبزی پروری به منظور اصلاح الگوی مصرف آب در برخی قوانین باید بازنگری شود.

سعید دغاغله موضوعات اصلی مطرح شده در این کارگاه را پیامدهای کم آبی، نیاز به اصلاح برخی قوانین برای افزایش بهره وری آب، ایجاد انگیزه برای پرورش دهندگان به منظور اصلاح الگوی مصرف آب عنوان کرد. 

وی  روش های مهم و اصلی در بحث کاهش مصرف آب در حوزه آبزی پروری را استفاده از فیش پمپ ها، عدم تخلیه استخر به صورت کامل برای صید ماهی و استفاده از روش استوک فوق متراکم ماهی برای پرورش دانست و اذعان داشت: با بهره مندی از این شیوه طول دوره پرورش ماهی کوتاه تر و تبخیر و نفوذ آب کمتر خواهد شد.

دغاغله با بیان اینکه بهره برداران با مشکلات موجود در برداشت آب از رودخانه به علت کاهش شدید دبی رودخانه کارون مواجه هستند اظهار داشت: مهمترین دغدغه آبزی پروران این منطقه حمایت از تامین نهاده ها، فروش آبزیان و بیمه محصولات شیلاتی و پایداری شبکه برق است.

وی ادامه اداد: مشکلات تولید و اقتصادی از سوی بهره بردان مطرح شد و همه این موارد یک زنجیره کاملی است که برای رشد و توسعه صنعت آبزی پروری خوزستان باید با همفکری و همکاری مسئولان محترم در مجلس شورای اسلامی، سازمان شیلات، سازمان آب و برق و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به بازنگری و سیاست گذاری در برخی قوانین تنوع گونه ای و روش های نوین آبزی پروری چاره اندیشی شود.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید