Iranian Agriculture News Agency

تامین سرمایه در گردش نهاده های دام و طیور در خوزستان

تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی جهت تامین سرمایه درگردش نهاده های دام و طیور اختصاص یافت.

تامین سرمایه در گردش نهاده های دام و طیور در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان،  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تامین سرمایه در گردش نهاده های دام و طیور گفت : در راستای طرح مردمی کردن نظام یارانه ها تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگترین پروژه در حال حاضر، تولید می باشد.

خدارحم امیری زاده افزود: آسان سازی برای پرداخت تسهیلات از سوی وزارت انجام شده و باید در تولید وسواس و حساسیت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در صدور مجوز برای کشتارگاه ها وجود ندارد ادامه داد: کشتارگاه هایی که قصد دارند وارد مدار تولید شوند باید شناسایی و معرفی شوند.

امیری زاده بر برطرف کردن مشکلات کشتارگاه های در حال احداث تاکید و اضافه کرد: ظرفیت تولید در استان بیشتر از کشتارگاه های موجود است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت در راستای مردمی کردن نظام یارانه ها تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که از هفته گذشته آغاز شده است.

جواد سلطان کاظمی افزود: این تسهیلات 20 هزار میلیارد تومان و به صورت شناور است و بر اساس فعالیت استان ها اعطا می شود.

وی ادامه داد: تاکنون 745 طرح با اعتبار یک هزار و 47 میلیارد تومان به بانک معرفی شده است که از این  تعداد 962 میلیون تومان جهت 9 واحد پرداخت شده است.

سلطان کاظمی اضافه کرد: میزان تسهیلات به ازای هر راس گاو شیری 32 میلیون ریال، سایر دام های سنگین ( غیر صنعتی، گاو شیری) 21 میلیون ریال، دام سبک 3یمیلیون و 900 هزار ریال ، مرغ گوشتی 710 هزار ریال و  مرغ غیر گوشتی( تخمگذار، مادر و ...) 430 هزار ریال است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز در ادامه گفت: در این طرح محدودیت های نظام بانکی برداشته شده است و دامدارن و تولیدکنندگان خرد، عشایر و دامداران کوچک مقیاس تاسقف 200 میلیون تومان با  سود 10 تا 15 درصد از این طرح برخوردار می شوند.

معماریان نژاد تصریح کرد: سود تسهیلات مرغداری های گوشتی 30 هزار قطعه ای 10 درصد ، 30 تا 50 هزار قطعه ای 12 درصد و 50 تا 100 هزار قطعه ای 15 درصد می باشد.

وی اضافه کرد: در سطح واحد های صنعتی شرایط آسانی در نظر گرفته شده که از مکانیزم بازارگاه خرید خود را نجام می دهند .

   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید