Iranian Agriculture News Agency

اضافه شدن 15 میلیون قطعه جوجه جدید به مرغداری های خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۵ میلیون قطعه جوجه جدید به ظرفیت جوجه ریزی خوزستان افزوده خواهد شد.

اضافه شدن 15 میلیون قطعه جوجه جدید به مرغداری های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در فروردین ماه سال جاری پنج‌میلیون و ۱۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

خدارحم امیری با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در استان سالانه ۶۰ میلیون قطعه است وتولید گوشت مرغ بیش از 114 هزار تن است، افزود: نیاز سالانه استان ۱۴۴ هزار تن است که ۳۰ هزار تن دیگر از خارج از استان تامین می شود.

وی اظهار داشت: ۱۵ میلیون قطعه جوجه جدید به ظرفیت جوجه ریزی خوزستان افزوده خواهد شد.

امیری زاده با بیان اینکه از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکنون ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در خوزستان کشتار شده است ادامه داد: قیمت مرغ در خوزستان هر کیلوگرم ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال است.

وی ادامه داد:  یکهزار و ۷۸۴ مرغ منجمد به خوزستان اختصاص داده شده که تاکنون ۲۰۰ تن آن توزیع شده است.

امیری زاده با اشاره به اینکه مصرف ماهیانه روغن خوراکی نیز در استان ۹ هزار تن است ادامه داد: ۴۰ درصد نیاز روغن استان توسط کارخانه های داخلی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلی در تامین روغن نداریم اما خرده فروشان استقبالی ندارند که توزیع شود. متاسفانه تاکنون سهمیه استانی روغن صنف و صنعت اختصاص داده نشده است.

امیری زاده افزود: کل واحدهای تولید تخم مرغ در خوزستان ۱۳ واحد با تولید سالانه ۱۲ هزار تن است در حالی که مصرف استان سالانه ۴۸ هزار تن می باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی برنج کوبی‌ها از پارسال برنج و شلتوک را در انبارهای خود ذخیره کرده و وارد بازار نمی‌کنند ادامه داد: با مسئولان مربوطه در حال رایزنی هستیم تا برای آزاد سازی این برنج ها و کشف احتکارها ورود کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه تولید سالانه گوشت قرمز در استان ۴۴ هزار تن است بیان کرد: میزان مصرف گوشت قرمز در خوزستان هشت هزار تن است و ممنوعیت صادرات به استان های مرزی کشور به این معضل گوشت افزوده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید