Iranian Agriculture News Agency

گام های استوار بازرسان جهاد کشاورزی خوزستان برای مقابله با احتکار

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 970 پرونده تخلف جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

گام های استوار بازرسان جهاد کشاورزی خوزستان برای مقابله با احتکار

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان  با اشاره به اینکه  قرارگاه امنیت غذایی از آذرماه سال گذشته تشکیل شد گفت: از ابتدای فعالیت این قرارگاه گروه های 4 نفره متشکل از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف کار نظارت و بازرسی از فروشگاه های عرضه کننده کالاهای اساسی را عهده دار شدند.

حاجیان افزود: 13 اکیپ از جهاد کشاورزی، 30 اکیپ از سازمان صمت و 31 اکیپ از بسیج اصناف به صورت روزانه در سطح استان بر عرضه محصولات نظارت می کنند.

وی ادامه داد :  از ابتدای طرح نظارت  تا 22 اردیبهشت سال جاری 12 هزار و 927 مورد بازرسی صورت گرفته علاوه بر آن در مقطع زمانی 668 مورد بازرسی جهت عرضه شکر در بازار انجام شد.

حاجیان با بیان اینکه با  5 نوع تخلف گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، تقلب و سایر برخورد صورت می گیرد اضافه کرد:  در این راستا 567 پرونده گرانفروشی، 119 پرونده عدم درج قیمت ، 184 پرونده کم فروشی ، 3 مورد تقلب و 180 پرونده سایر تشکیل شده است که از این تعداد 970 پرونده به تعزیرات حکومتی  ارسال شده و برای 165 مورد حکم صادر گردیده است.

وی به 4 مورد پلمپ نیز در این مدت اشاره و تصریح کرد: متخلفان مجبور به پرداخت 5 میلیارد و 767 میلیون و 466 هزار ریال جریمه نقدی  شده اند.

حاجیان مهمترین پرونده را مربوط به کشت و صنعت کارون  عنوان که توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی  کشف شد و اظهار داشت: این شرکت اقدام به احتکار43 هزار تن بسته های 50 کیلوگرمی و 800 تن بسته های یک کیلوگرمی نموده است.

وی در ادامه به بازرسی ها از ابتدای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها نیز اشاره و اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تا 22 ازدیبهشت ماه ، حدود 627 تن روغن، 20 تن و 350 کیلوگرم شکر، 440 کیلوگرم برنج، 500 کیلوگرم مرغ ، 5 هزار و 600 کیلوگرم آرد ، یک هزار و 530 کیلوگرم قند و 2 هزار و 350 بسته ماکارونی احتکار شده در سطح استان کشف شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید