Iranian Agriculture News Agency

توزیع کالاهای اساسی در خوزستان طبق روال عادی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کالا‌های اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده و توزیع کالا‌های اساسی طی چند روز آینده در خوزستان به روال عادی باز خواهد گشت.

توزیع کالاهای اساسی در خوزستان طبق روال عادی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رئیس سازمان در گفتگوی تلویزیونی گفت: به دلیل اختلاف قیمت برخی از کالا‌ها و برخی از شایعات شاهد حجم زیاد تقاضا در فروشگاه‌ها بودیم و به همین دلیل کمبود برخی از اقلام اساسی حس  می‌شد درصورتیکه کمبودی وجود ندارد و مردم نگران هیچگونه کمبود کالایی نباشند.

خدارحم امیری زاده افزود: برای تامین و توزیع کالا‌های اساسی از جمله مرغ، شکر، روغن و برنج در خوزستان مشکلی وجود نداشته و مردم نگران کمبود کالا در استان نباشند.

وی از افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: کشتارگاه‌ها روز جمعه به خاطر تعطیلی کشتار انجام ندادند، ولی مرغ منجمد و گرم به مقدار کافی در استان موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کالا‌های اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده و توزیع کالا‌های اساسی طی چند روز آینده در خوزستان به روال عادی باز خواهد گشت.

امیری زاده بر  تقویت و افزایش گروه‌های نظارتی تاکید و اضافه کرد: گروه‌های نظارتی در شهر‌های مختلف استان به صورت مستمر فعالیت دارند و عملکرد بازار  را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه در تامین شکر در خوزستان هیچ محدودیتی وجود نداشته و شکر به مقدار لازم در اختیار عاملان توزیع قرار خواهد گرفت بیان کرد: برای توزیع برنج خارجی ۱۱۲۱پیگیری لازم انجام شده و علاوه بر این برنج تایلندی نیز تا چند روز آینده در بازار توزیع خواهد شد.

امیری زاده همچنین در خصوص ممنوعیت کشت برخی محصولات در این استان گفت: بر اساس بخشنامه شورای عالی امنیت ملی و دولت فقط سه استان در کشور می‌توانند کشت شلتوک کنند و کشت شلتوک در سایر استان‌ها از جمله خوزستان ممنوع است

وی ادامه داد : در این راستا کشت شلتوک در حوضه‌های آبریز سد‌های استان خوزستان از جمله کارون، مارون، دز و کرخه ممنوع شده است.

امیری زاده  اظهار داشت: در برخی زمین‌های کشاورزی که در محدوده رودخانه‌های مناطق بالادست قرار دارند به صورت سنتی کشت جزئی شلتوک انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید