Iranian Agriculture News Agency

۱۰ درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت :تلاش میکنیم ۱۰ درصد کل تولید شرکت های دانش بنیان از شرکت های کشاورزی باشند

۱۰ درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سیدجواد ساداتی‌نژاد در بازدید از شرکت فنی مهندسی نوین صنعت تولید کننده ماشین‌آلات مدرن کشاورزی راهسازی معدنی و سیستم‌های کنترل دقیق در شهرستان دزفول‌، افزود: امسال که توسط مقام معظم رهبری، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی نامیده شده، آیین‌نامه ۱۹ ماده‌ای در دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شده است که تا پایان سال ۲۰ درصد این شرکت‌ها ارتقاء پیدا خواهند کرد و تلاش می‌کنیم ۱۰ درصد کل تولید شرکت‌های دانش‌بنیان از شرکت‌های کشاورزی باشند.

وی تصریح کرد: در این آیین‌نامه به بیمه این شرکت‌ها نیز پرداخته شده است همچنین حوزه پژوهش و فناوری وزارت از این شرکت‌ها حمایت خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه بیوتکنوژیکال و واکسن، رقابتی بین وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد و وزارت از این بخش نیز حمایت خواهد کرد.

ساداتی‌نژاد بر تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرد و افزود: با پیش‌خرید و ارائه تسهیلات از کشاورزانی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

وی با بیان این که دزفول یکی از قطب‌های کشاورزی خوزستان است، تصریح کرد: با افتتاح کارخانه قند دزفول ظرفیت تولید شکر در کشور ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید