Iranian Agriculture News Agency

گسترش سیستم‌های دامپروری در شهرستان باغملک

وزیر جهاد کشاورزی بر گسترش سیستم‌های دامپروری در شهرستان باغملک تاکید کرد و گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای دامپروری می‌تواند کمک شایانی به تامین پروتئین کشور کن

گسترش سیستم‌های دامپروری در شهرستان باغملک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست شورای کشاورزی شهرستان باغملک، با بیان این که خوزستان قلب تپنده کشاورزی ایران و دارای جایگاه ویژه‌ای است، بر اجرای طرح دامپروری جهت تامین پروتئین در این شهرستان به دلیل ظرفیت بالای دامپروری تاکید کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با دامپروری‌ها جهت اعطای نهاده دامی قرارداد منعقد کند و پرواربندی که صورت گرفت دام را از آنها خریداری کند.

وی بر تامین علوفه و شارژ دامدار کارت دامپرواران شهرستان نیز تاکید کرد تا با خرید محصولی که از دامپروران انجام می‌دهند آن را تهاتر کنند.

وزیر جهاد کشاورزی به تنوع بالای محصولات کشاورزی در شهرستان باغملک اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین درخواست مردم در بخش کشاورزی این شهرستان اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در این شهرستان است.

مقام ارشد وزارت اظهار داشت: ۴۰ هزار هکتار در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد مطالعه قرار گرفته است که حدود ۱۸ هزار هکتار آن مربوط به شهرستان باغملک است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه به دنبال تامین مالی برای فاز دوم پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری هستیم، افزود: با توجه به ظرفیت بالای دامپروری در این شهرستان شرکت شهرک‌های صنعتی را موظف خواهم کرد سیستم‌های دامپروری را در این منطقه گسترش دهند.

وی مسئله دیگر را مشکل سردهنه‌ها و سراب‌ها عنوان و تصریح کرد: باید مشکل این بخش به طوری برطرف شود که در سیلاب‌ها دچار خسارت و تخریب نشوند لذا باید مطالعات و طراحی‌ها صورت گیرد تا طی چند سال این مشکل برای همیشه برطرف شود و پایداری تامین آب صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد بر بازگشت طرح‌های کددار در شهرستان تاکید و اضافه کرد: از سال جاری این طرح‌های عمومی به استان باز خواهد گشت.

وی به ترمیم قنوات این شهرستان اشاره کرد و افزود: باید دیوار سبزی برای حفظ محیط زیست در روستاها حائل شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر سرمایه‌گذار برای بخش صنایع تبدیلی در منطقه پیدا شود برای اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پیشقدم خواهیم شد.

وی بر احداث سد خاکی جهت ذخیره‌سازی آب‌های جاری برای تقویت مجموعه چاه‌های قنوات و همچنین بهره‌برداری از آن تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به این که مطالعات چند سد خاکی در شهرستان در سال گذشته صورت گرفته است، کار اجرایی آنها در سال جاری با استمرار منابع مالی آغاز خواهد شد.

ساداتی‌‌نژاد به بازدید مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری و بررسی برای حل مشکلات پیش روی این دو مجتمع اشاره و اضافه کرد: همچنین آماده ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ جهت کسب و کارهای روستایی هستیم.

به گفته وی، طرحی جهت استمهال بخشودگی جرائم با توجه به خشکسالی‌هایی که در منطقه وجود داشته است را به مجلس ارائه داده‌ایم، همچنین پیگیر استقرار اداره امور عشایر و مرکز خدمات کشاورزی در این منطقه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای طرح دامپروری جهت تامین پروتئین در این شهرستان به دلیل ظرفیت بالای دامپروری تاکید کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با دامپروری‌ها جهت اعطای نهاده دامی قرارداد منعقد کند و پرواربندی که صورت گرفت دام را از آنها خریداری کند.

وی بر تامین علوفه و شارژ دامدار کارت دامپرواران شهرستان نیز تاکید کرد تا با خرید محصولی که از دامپروران انجام می‌دهند آن را تهاتر کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید