Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی حفاظتی راهبرد اصلی مکانیزاسیون در خوزستان

مدیرمکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:راهبرد اصلی ما کمک به جذب دستگاه‌های کارنده به خصوص کارنده مستقیم که به کشاورزی حفاظتی کمک می کند می باشد

کشاورزی حفاظتی راهبرد اصلی مکانیزاسیون در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر مکانیزاسیون سازمان گفت :امسال از محل خط اعتباری شماره ۹  بالغ بر سه هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد  جذب شده است که در این خصوص موفق به کسب رتبه اول در کشور شده‌ایم.

 بی نیاز  افزود:در همین راستا یک هزار و ۳۶۷ دستگاه تراکتور، ۴۷ دستگاه کمباین و یک هزار و ۵۱۷ دستگاه ادوات در استان جذب شده است و این در حالی است که ارائه تسهیلات از سوی بانکها حدود دو ماه است که متوقف شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات  مکانیزاسیون در استان ارائه شد اظهار داشت: در جذب تراکتور امسال موفق به رتبه اول کشوری شدیم.

بی نیاز با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی به حاصلخیزی خاک ،حفظ بقایا و کم خاک ورزی و بی خاک ورزی کمک شایانی خواهد کرد تصریح کرد: پروژه ای با همکاری سازمان برنامه‌ریزی تحت عنوان کشاورزی حفاظتی و کشت نشایی در استان را آغاز کرده‌ایم که از کشاورزانی که از دستگاههای حفاظتی استفاده می‌کنند، حمایت شود.

 وی اضافه کرد :راهبرد اصلی ما کمک به جذب دستگاه‌های کارنده به خصوص کارنده مستقیم که به کشاورزی حفاظتی کمک می کند می باشد و در این راستا هم از نظر خرید و هم از نظر بکارگیری دستگاه به کشاورزان کمک و راهنمایی لازم را ارائه  می دهیم.

بی نیاز  ادامه داد: برای سال زراعی جاری که از مهرماه امسال تا شهریور ماه سال آینده به طول می انجامد ۲۵۰ میلیون لیتر سوخت پیش‌بینی شده است اما علی رغم مکاتبات با شرکت پخش فرآورده های نفتی سوختی به کشاورزان تعلق نگرفته است.

  وی با بیان اینکه در پلاک گذاری تراکتور ها نیز در کشور حائز رتبه نخست هستیم اظهار داشت :طبق آمار سال ۹۲، ۲۰ هزار دستگاه مشمول پلاک گذاری شدند و از این تعداد کنون حدود ۱۹ هزار تراکتور در سطح استان پلاک گذاری شده است.

بی نیاز  با بیان اینکه این اقدام برای مبارزه با قاچاق سوخت صورت می گیرد از کسانی که تراکتور های خود را پلاک گذاری نکرده‌اند درخواست نمود در اسرع وقت کار پلاک گذاری را انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید