Iranian Agriculture News Agency

جذب سرمایه گذار صنایع کشاورزی در خوزستان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای متقاضیانی که می‌خواهند در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند، توان جذب سرمایه‌گذار صنایع مختلف کشاورزی وجود دارد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

جذب سرمایه گذار صنایع کشاورزی در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان گفت: تاکنون ۷۵۵ هزار موافقت اصولی با اشتغال‌زایی حدود ۱۲ هزار و ۶۳۸ نفر، ظرفیت تولید حدود ۳۷ هزار و ۷۹۹ تن و سرمایه‌گذاری ۴۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال برای طرح‌های صنایع تبدیلی استان صادر شده است.

سید عباس موسوی با بیان اینکه برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان باید سه مرحله گذرانده شود افزود: اولین مرحله، موافقت اصولی است که متقاضی ابتدا درخواست خود را برای دریافت مجوز در سامانه سماک ثبت می‌کند و در ظرف مدت ۳۰ روز به متقاضی پاسخ داده می شود پس از آن، استعلام صورت می‌گیرد و اگر طرح مورد نظر در شهرک صنعتی باشد، مجوز خرید زمین نیز بلافاصله برای متقاضی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از مرحله موافقت اصولی، مرحله جواز تاسیس می باشد یعنی متقاضی مرحله جواز کسب را طی کرده و به جواز تاسیس رسیده است و آماده احداث طرح و کارکردن می‌شود و به این معنا است که تمام مجوز‌های قانونی برای ساخت محل و ایجاد صنعت گرفته شده است.

موسوی ادامه داد: در استان تاکنون حدود ۵۹۱ هزار فقره جواز تاسیس با اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر، ظرفیت تولید ۴ میلیون و ۲۲۴ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۸۹ میلیارد ریال صادر شده است.

وی اذعان داشت: از این تعداد ، ۲۴۴ واحد به تولید رسیده‌اند و در حال حاضر فعال هستند و به مرحله پروانه بهره‌برداری رسیده‌اند که اشتغال این واحد‌ها ۵ هزار و ۱۸۹ نفر و ظرفیت تولید آن‌ها یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن است.

موسوی تصریح نمود: در سال ۱۴۰۰، ۷۰۸ موافقت‌نامه اصولی با اشتغال‌زایی یک هزار و ۵۴ نفر، ظرفیت تولید ۲۷۱ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال صادر شد.

وی ادامه داد: این جواز تاسیس‌ها، با اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر، ظرفیت تولید ۶۷۷ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان بوده‌اند. از این تعداد برای ۲۲ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی ۴۹۶ نفر، ظرفیت تولید ۲۴۸ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال صادر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان اظهار کرد: برای متقاضیانی که می‌خواهند در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند، توان جذب سرمایه‌گذار صنایع مختلف کشاورزی وجود دارد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید