Iranian Agriculture News Agency

جهش 3 برابری تولید میگو در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: تولید میگو در سال جاری در خوزستان به 800 تن رسید.

جهش 3 برابری تولید میگو در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر کل شیلات استان با بیان اینکه تولید میگو در استان  جهش 3 برابری داشته  گفت: میزان تولید میگو در سال ۹۹ به 270 تن و امسال به ۸۰۰ تن رسیده و در سال آینده به بالای 2 هزار تن تولید خواهیم رسید.

فتح الله ابوعلی افزود: پرورش ماهیان خاویاری به تازگی در استان شروع شده که به زودی برخی طرح های آن وارد مدار تولید می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان در حوزه شیلات گفت: ۲۲۰ کیلومتر ساحل وجود دارد که با استفاده از آن و بهره‌مندی از آب دریا میگو و ماهیان دریایی را می توان تولید کرد.

ابوعلی در خصوص استفاده از آب های نامتعارف بیان کرد: در تولید آبزیان با مشارکت همکاران تحقیقاتی در سال های گذشته طرح آبزی پروری با استفاده از زه آب نیشکر مطالعه شد که با توجه به نتیجه مثبت آن، طرح هایی در این راستا آماده شده که در نقاط مختلف استان اجرا شود؛ امسال در خرمشهر ۱۱۰ تن میگو با این روش تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

وی ادامه داد: چاه های کشاورزی زیادی در استانوجود دارد و می توان آب چاه ها را قبل از ورود به زمین های کشاورزی و باغ ها  برای پروش ماهی استفاده کرد.

ابوعلی در خصوص پرورش ماهی پشت سدها تصریح کرد: تاکنون ۲ سد برای این کار هماهنگ شده است و در حال پیگیری سایر سدهای استان هستیم که سد مارون پیشرفت بیشتری داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت بالایی در خوریات و منطقه بحرکان وجود دارد که می‌توان از آن حدود ١۶ هزار تن آبزیان در قفس  تولید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید