Iranian Agriculture News Agency

ایمنی دام های سبک در خوزستان علیه انگل های داخلی

حرکت کاروان سلامت و بهداشت دام در استان خوزستان آغاز شد

ایمنی دام های سبک  در خوزستان علیه انگل های داخلی

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان : رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان گفت: کاروان سلامت و بهداشت در استان خوزستان با محوریت شرکت توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره )، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) و اداره کل دامپزشکی استان در مناطق کم برخوردار و محروم شهرستانهای لالی و اندیکا جهت ارائه خدمات بهداشتی به دامداران آغاز به کار کرد.

محمد آنتیک چی افزود:  هدف این کاروان حمایت از دامداران در مناطق حتی و چلو شهرستانهای لالی و اندیکا است که در فاز اول این طرح که در طی یکماه انجام می پذیرد بالغ بر بیش از 200 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز ) بر علیه انگل های داخلی ایمن سازی می گردند.

 وی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار و ایمنی غذایی منطقه و اقتصاد روستایی و عشایری از اهداف اصلی اجرای این کاروان است اظهار داشت :آشنایی با بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد از دیگر بخش‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است گفت: با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی در مناطق صعب العبور و محروم استان، بهره‌وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید