Iranian Agriculture News Agency

برخورد جدی دامپزشکی خوزستان با کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: بساط کشتار غیرمجاز دام و فروش مرغ زنده با همکاری دستگاه‌های مرتبط برچیده می‌شود.

برخورد جدی دامپزشکی خوزستان با کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی  تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت غذایی مردم محسوب گردیده گفت: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی که از طریق فرآورده های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها برخورد جدی می کند.

عبدالله محمد حسنی افزود: در طی سال جاری بالغ بر 140 پرونده به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی شده است.

وی همچنین با بیان این که در سال جاری بالغ بر 47 واحد کشتار غیر مجاز دام در سطح استان با هماهنگی مراجع ذیصلاح پلمب گردید تصریح کرد: مردم نیز یک پای کار در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ هستند و تا زمانیکه  تقاضا برای خرید از این واحدهای غیرمجاز را دارند حذف واحدهای کشتارغیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ در استان عملا بسیار سخت و غیر ممکن است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با کشتار غیرمجاز دام و طیور باید همه دستگاه‌های ذیربط پای کار باشند و مقابله با آن اراده جمعی همه نهادهای ذیربط شامل شهرداری، بهداشت، اماکن، اصناف را می طلبد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید