Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست خوزستان در سرمایه و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گفت: استان خوزستان رتبه اول در سرمایه و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را دارا است.

رتبه نخست خوزستان در سرمایه و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بیان اینکه در یک سال اخیر 6 صندوق جدید در شهرستان ها ی امیدیه ، اندیکا، ایذه ، اندیمشک شوشتر و مسجدسلیمان با سرمایه حدود 122 میلیارد ریال  افتتاح شد، گفت: تعداد کل صندوق های استان و شهرستان ها به 11 صندوق رسیده است.

دارابی افزود: 855 فرد حقیقی و 27 تشکل حقوقی عضو این صندوق هستند که در سال جاری 200 میلیارد ریال به شهرستان ها  اعطا کرده اند.

وی با بیان اینکه در 11 صندوق مذکور 209 میلیارد تومان سرمایه ثبتی وجود دارد تصریح نمود: استان خوزستان رتبه اول در سرمایه و عملکرد را دارا است.

 دارابی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 240 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد در چهارچوب شرایط اساس نامه ای پرداخت شده است.

وی به اجرای 14 زنجیره تولید و ارزش در سطح استان توسط این صندوق اشاره  واظهار نمود: در این زمینه نیز همواره رتبه اول و دوم کشوری از آن خوزستان بوده است.

دارابی ادامه داد: از جمله این زنجبره ها می توان به زنجیره محصولات سالم در دزفول، زنجیره شیر بهبهان، زنجیره علوفه در دزفول و اهواز و تولید میگوی نرسری مداربسته برای اولین بار در کشور اشاره کرد.

وی در پایان به  تلاش برای راه اندازی شرکت بازرگانی در صندوق های استان جهت تولید محصولات با نقش حمایتی در آینده ای نزدیک نیز اشاره کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید