Iranian Agriculture News Agency

زمینه صادرات زعفران و انگور خراسان شمالی به بنگلادش فراهم شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: رایزنی‌های لازم برای صادرات انگور و زعفران استان به کشور بنگلادش انجام و زمینه همکاری برای صادرات این محصولات فراهم شد.

زمینه صادرات زعفران و انگور خراسان شمالی به بنگلادش فراهم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سعید پورآبادی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالیاظهار داشت: شامگاه جمعه در دیدار با «ا.ف.م گوسال اعظم سارکار» سفیر جمهوری بنگلادش در ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه خراسان شمالی در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری اشاره شد.

وی با بیان اینکه این دیدار در راستای گسترش تعاملات و مراودات تجاری دو سویه صادرات، واردات و سرمایه گذاری های مشترک انجام شد، افزود: ظرفیت های کشاورزی خراسان شمالی در این دیدار به خوبی تشریح و سفیر بنگلادش نیز خواستار سرمایه گذاری مشترک در تمامی حوزه ها به ویژه صادرات محصولات زعفران و انگور و سایر محصولات باغی شد.

پورآبادی افزود: در این دیدار از سفیر بنگلادش و هیات همراه دعوت شد تا از نزدیک با محصولات کشاورزی، پتانسیل ها و توانمندی های خراسان شمالی بازدید کنند که مقرر شد این هیات بهمن ماه وارد استان شوند.

بنگلادش با جمعیت ۱۶۴ میلیون نفر در جنوب قاره ی آسیا واقع شده است و این کشور از لحاظ خصوصیات فرهنگی و اجتماعی نزدیک به ایران است.

از ۳۷ میلیارد دلار صادرات بنگلادش به کشورهای مختلف دنیا، ۸۲ درصد آن به صادرات پوشاک اختصاص دارد و بقیه را صادرات مواد اولیه نساجی و فرش بافی، میوه‌های گرمسیری، چای، مواد شیمیایی و غیره تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید