Iranian Agriculture News Agency

فروش قراردادی ۳۵ درصدی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره چگونگی سیاست و روند اجرای الگوی کشت قراردادی در استان گفت: صاحبان کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی امسال حدود ۳۵ درصد از محصولات کشاورزی استان را به صورت قراردادی از بهره برداران خریداری کرده اند و مابقی از طریق عرضه و تقاضا به فروش رفت.

فروش قراردادی ۳۵ درصدی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکتر عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر افزایش خریدهای قراردادی محصولات کشاورزی از سوی کارخانه ها و صنایع تبدیلی تاکید کرد و افزود: باید این مهم را در بین کشاورزان، صاحبان صنایع و واحدهای تولید نهادینه کنیم تا کشاورز با خیال آسوده محصولات خود را کشت کند.

وی اضافه کرد: کشت قرارداری چغندر قند در سال های اخیر در استان انجام شده و امسال ۱۰۰ درصد این محصول توسط کارخانه قند شیروان خریداری شده از طرفی کشت قراردادی محصولات زراعی پنبه، کلزا، گوجه فرنگی و حتی گندم نیز از ۲ سال گذشته در استان آغاز شده و هم اکنون بخش زیادی از کشاورزان در سال زراعی جاری با خیال آسوده محصول را کشت می کنند و تلاش می شود تا سایر محصولات کشاوزی از جمله گوجه فرنگی، پیاز، تولیدات علوفه ای نیز به صورت قراردادی کشت شوند.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: دولت نیز قول داده است تا در این خصوص کشاورزان و حتی کارخانجات و صنایع را بر حمایت از کشت قرار دادی تشویق کند و با ارایه تسهیلات، کارخانجات را برای خرید امکانات، تجهیزات و ماشین آلات بخش کشاورزی کمک کند تا هزینه های تولید نیز پایین ترآورد.

وی همچنین بر توسعه واحدهای صنعتی و فناوری کشاورزی تاکید کرد و افزود: صنایع در استان همگام با توسعه کشاورزی پیش نرفته است که این کاستی نیز باعث می شود بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان به صورت خام عرضه شود و یا در اوج فصل برداشت حتی به فروش نیز نرسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید