Iranian Agriculture News Agency

سفر یکروزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به شهرستان گرمه و جاجرم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران ستادی، مدیرتعاون روستایی و مدیر شرکت خدمات حمایتی به شهرستان گرمه و جاجرم سفر کردند .

سفر یکروزه  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به شهرستان گرمه و جاجرم

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکتر عبداله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پس ازبازدید از مراکز جهاد کشاورزی این دوشهرستان و در نشست صمیمی با همکاران از زحمات کلیه همکاران در آیین کشتهای پاییزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: رسالت و وظیفه ما حمایت و کمک به کشاورزان است تا با تدارکات و پشتیبانی های بخش دولتی افزایش بهره وری و پایداری تولید در بخش کشاورزی داشته باشیم.

دکتر یوسفی هدف از این سفر را بازدید از مزارع برداشت زعفران،بررسی مشکلات سامانه پهنه بندی، بازدید از انبار شرکتهای کارگزاری تامین نهاده های کشاورزی و بررسی صدور حواله الکترونیکی، بررسی میزان موجودی کود و بذرکلزا، گندم و جو و ارائه دستورات و توصیه های لازم برای کمبود بذر، بازدید از مزارع تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی شوقان، طبر، سنخواست و رباط قره بیل و نظارت بر روند کشت پاییزه عنوان کرد.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب انجام شده آنلاین بودن سامانه های توزیع کود و بذر است که کشاورزان می توانند همزمان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاریهای توزیع کود و بذر شهرستان، نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تدارک لازم برای توزیع نهاده های بذر و کود دیده شده و به کارگزاریها نیز ا اعلام گردیده و با توجه به اینکه سامانه ها نیز فعال هستند، کشاورزانی که قرارداد کشت دارند و اطلاعات خود را ثبت نموده اند می توانند نسبت به دریافت بذر مورد نیاز و کودهای پتاسه، فسفاته و ازته اقدام نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به استفاده کشاورزان از سه نوع کود فسفاته، پتاسه و ازته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر به علت استفاده کم کودها، فقر زمین بیشتر شده، لذا نظر به تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت مبنی بر توزیع هم زمان این کودها، انتظار می رود کشاورزان ترغیب شوند تا افزایش عملکرد خوبی در تولید محصولات داشته باشیم.

وی افزود: مروجین،کارشناسان و کارگزاریها باید در اجرای سیاستهای دولت در بحث فنی و بخصوص تامین و تدارک نهاده های مورد نیاز به موقع اقدام کنند تا کشاورزان با آرامش و آسودگی خاطر کشت و کار کنند و تراکم و کمبود در مقطع خاص ایجاد نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به افزایش سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: 14 میلیون لیتر سوخت برای کشت پاییزه پیش بینی شده و اگر درست توزیع شودکمبودی در این زمینه نداریم و سهیمه سوخت هم تنها به ماشین آلاتی تعلق می گیرد که طبق اطلاع رسانی قبلی پلاک گذاری شده اند.

دکتر یوسفی یکی از سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی را توسعه کشت و صنعتهای خصوصی عنوان کرد که هم میتواند در حوزه تشکلها که زیرساختهای لازم را دارند و هم در زمین های عمده مالکی که آب و زمین کافی دارند و طرح های متنوعی اجرا کردند، تحقق یابد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید