Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت کشت کاملینا در سطح ۴۰۰۰ هکتار در خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ظرفیت کشت کاملینا در این استان در سطح سه تا چهار هزار هکتار خبر داد.

ظرفیت کشت کاملینا در سطح ۴۰۰۰ هکتار در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،  شهابی با اشاره به اینکه کشت این محصول در این استان آغاز شده است، اظهار کرد: امسال دومین سال است که کاملینا در خراسان شمالی کشت می شود.

به گفته وی در سال جاری این محصول در سطح حدود ۳۰۰ هکتار کشت می شود اما زمین های کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد که به علت کمبود آب کشت نمی شود و می توان این محصول را در آن ها کشت کرد.

مهندس شهابی با اشاره به اینکه کاملینا در مقایسه با کلزا از عملکرد پایین تری برخوردار است اما مزایای بسیاری دارد، گفت: هر دو گیاه، گیاهان کم آب طلبی هستند اما میزان نیاز آبی کاملینا کمتر از کلزا است.

وی افزود: از سوی دیگر کاملینا خاصیت بالایی در ارتباط با از بین بردن علف های هرز دارد و جزو گیاهان خفه کننده علف های هرز است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: در مزارعی که غرق در علف های هرز شده اند، می توان کاملینا را به عنوان گیاه پوششی کشت کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه محصول کاملینا در سال جاری ۱۰ درصد بالاتر از محصول کلزا خرید تضمینی می شود، گفت: قیمت خرید تضمینی اعلام شده برای کاملینا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته مهندس شهابی کشت کاملینا به عنوان یکی از کم هزینه ترین گیاهان محسوب می شود که ۱۰۰ درصد مصرف صنعتی داشته و در روغن کشی از آن استفاده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید