Iranian Agriculture News Agency

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی افزایش داد

رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید توافقی قیمت انگور را در این استان افزایش داد.

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی افزایش داد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی مهندس جلیل رمضانی افزود: از آنجاییکه سرمای زیادی طی سال جاری در این استان حادث نشد، میزان تولید انگور در استان افزایش یافت اما به علت خشکسالی شدید کیفیت انگور کاهش یافت.

وی ادامه داد: بطوریکه وضعیت کیفیت انگور تا جایی پیش رفت که 70 درصد از تولیدات تاکداران باید به سمت صنعتی شدن پیش می رفت و چندان قابلیت انبار کردن و یا تازه خوری را نداشت.

رمضانی اظهارکرد: به منظور جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان به علت کاهش احتمالی قیمت این محصول، تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی انگور کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا با کارخانه کنسانتره و آبمیوه گیری شاهد که متعلق به شبکه تعاون روستایی است، منعقد شد تا انگورهای خریداری شده به این کارخانه ارسال شود.

این مقام مسئول بیان کرد: برای خرید انگور دو مرکز خرید در منطقه بدرانلو در شهرستان بجنورد و منطقه قاضی در شهرستان مانه و سملقان منعقد شد تا تاکداران انگورهای خود را تحویل این مراکز خرید بدهند.

وی تاکیدکرد: تا قبل از راه اندازی این مراکز خرید، انگورهای خریداری شده توسط واسطه ها با قیمت دو هزار و 400 تومان بوده اما با ورود تعاون روستایی استان، خرید انگور در منطقه رقابتی شد و قیمت این محصول تا سه هزار و 100 تومان رسید.

رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تعاون روستایی استان انگورهای تولیدی باغداران را تا قیمت سه هزار تومان خریداری کرد و هنوز خرید این محصول دامه دارد و مراکز خرید فعال هستند.

به گفته وی ببشتر انگور خریداری شده از نوع کلاهداری بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید