Iranian Agriculture News Agency

۳۷۹ دستگاه ماشین آلات به کشاورزان خراسان شمالی واگذار شد

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۷۹ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی با استفاده از ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران استان در نیمه نخست امسال واگذار شد.

۳۷۹ دستگاه ماشین آلات به کشاورزان خراسان شمالی واگذار شد

به گزارش خبرنگار ایانادر استان خراسان شمالی، سیدمجید بهشتی  رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: ۲۰۰ دستگاه تراکتور در ۶ ماه سال جاری سهمیه داشته ایم که تلاش می کنیم این میزان را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه واگذاری ماشین آلات بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به پارسال تغییری نداشته است افزود: از مجموع ماشین آلات که امسال به کشاورزان واگذار شد ۱۸۴ دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین و ۱۹۲ دستگاه انواع ادوات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: هم اینک ۱۰ دستگاه تراکتور نیز مصوب شده است که بزودی در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۷ درصد ماشین آلات بخش کشاورزی استان فرسوده است گفت:  از سال ۹۲ خط اعتباری برای خرید ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی اختصاص یافته است که هرساله ماشین آلات جدید به این بخش افزوده می شود اما ناوگان فرسوده هیچ گاه خارج نشده است.

وی تعداد کل ادوات خودگردان از جمله تراکتورها، کمباین، دروگر و تیلر های در سطح استان را  بیش از ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با احتساب سایر ادوات و دنباله بند ها ماشین آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می رسد.

وی به خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی استان اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی باید بیشتر شرکت های فنی در حوزه مکانیزاسیون فعال باشند زیراکه برخی از ماشین آلات کشاورزی عملا بدون استفاده می ماند و کشاورزان عرصه های زیادی برای کشت و کار ندارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید