Iranian Agriculture News Agency

کاهش کانون بیماری تب برفکی در میان دام های خراسان شمالی

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از کاهش چشم گیر کانون بیماری تب برفکی در میان جمعیت دامی این استان خبر داد.

کاهش کانون بیماری تب برفکی در میان دام های خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، قاسمی فرد رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تب برفکی یکی از بیماری های اختصاصی دام است که خسارت های زیادی را به دام ها وارد می کند، گفت: طی نیمه نخست سال گذشته تعداد کانون های شناسایی شده در ارتباط با این بیماری ۳۰کانون در میان دام سنگین و ۱۲۰ کانون در میان جمعیت دام سبک بوده است.

وی افزود: این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست امسال در مجموع به سه کانون رسیده است.

قاسمی فرد ادامه داد: علاوه بر بیماری تب برفکی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی دیگر از بیماری های اختصاصی دام است که میزان آن نیز در سال جاری کاهش یافته است.

وی اظهارکرد: تعداد کانون های گزارش شده در ارتباط با این بیماری در نیمه نخست سال گذشته ۲۶ و در مدت مشابه سال جاری ۱۸ کانون بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

وی در ارتباط با واکسیناسیون دام های عشایری نیز بیان کرد: طی امسال ۳۲۹ هزار راس دام سبک عشایری علیه بیماری مشترک انسان و دام شاربن، ۴۵ هزار و ۷۴۰ راس دام علیه بیماری بروسلوز و یک هزار و ۲۵۶ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید